تلویزیون ال جی 55UR8050

تلویزیون ال ای دی ال جی 55 اینچ 4K مدل 2023 UR8050

✅ تولید کننده: ال جی
✅ کشور سازنده: کره جنوبی
✅ کشور مونتاژ: اندونزی
✅ سال عرضه: 2023
✅ کیفیت تصویر: 4K
✅ رفرش ریت: 60 هرتز
✅ سیستم عامل: webOS

ادامه مطلبShow less
23,900,000 تومان (بدون مالیات)
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

رنگ
گارانتی ضمانت نامه
مرجع:
LG TV UR8050 4K 55 Inch
نام تجاری:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
You may also like
توضیحات

55UR8050 از تلویزیون های میان رده شرکت ال جی به حساب می آید. این مدل در سال 2023 به بازار های جهانی معرفی شد. این تلویزیون با توجه به امکانات و قابلیت هایی که در آن ارائه شده، یک مدل معمولی دیده می شود و برای کار های خانگی و روزمره مانند: تماشای فیلم و یا سریال های خانگی و جستجو های روزانه اینترنتی مناسب می باشد. چون که از نظر قیمتی نیز یک محصول کاملا اقتصادی به حساب می آید و قیمت آن حدود 400 دلار تخمین زده می شود. بنابراین خرید تلویزیون 55UR8050 برای افراد معمولی جامعه بسیار راحت انجام می گردد. در نظر داشته باشید که این مدل دارای یک صفحه نمایش LED بوده که برای نمایش خانگی کاربردی می باشد. همچنین در آن از کیفیت تصویر 4K استفاده شده که دارای تراکم مطلوبی است. گذشته از آن پنل به کار گرفته شده بر روی این تلویزیون از نوع ADS بوده که نسبت کنتراست مطلوبی ندارد، اما زاویه دید آن بسیار عالی بوده و می تواند به آسانی گوشه های منزل را نیز پوشش دهد. 

همچنین این تلویزیون از سری 8 کمپانی ال جی بوده که در آن از سیستم عامل webOS پشتیبانی می شود. در نظر داشته باشید که این رابط کاربری دارای آخرین بروزرسانی های سال 2023 این شرکت بوده است. بنابر این شما با استفاده از آن می توانید دسترسی بسیار آسانی به اینترنت و شبکه های اجتماعی داشته باشید. یا این که انواع برنامه و بازی های مورد علاقه تان را با استفاده از آن بر روی تلویزیون نصب کنید. گذشته از این، سیستم عامل امکانی را فراهم ساخته تا کاربر بتواند به آسانی از طریق دستیار صوتی، با استفاده از ریموت کنترل جادویی ال جی، از طریق صدا با تلویزیون ارتباط برقرار کند و با صدا، برنامه ها را به اجرا در آورد.

در کنار همه این مسائل ال جی برای این تلویزیون از یک پردازنده نسبتا خوب استفاده کرده که از نسل ششم پردازنده های α5 است. این CPU دارای نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز می باشد که دقت نسبتا بالایی را در ارائه تصاویر دارد و به خوبی در شرایط نرمال می تواند رنگ ها را از یک دیگر تفکیک کند و تصاویر را با جزئیات بالایی نمایش دهد. در کنار آن امکان اجرای برنامه ها را بسیار سریع تر کرده، به شکلی که برنامه ها با کمترین تأخیر اجرا می شوند و شما می توانید از استفاده آن ها لذت ببرید. با این حال با توجه به نرخ نوسازی در تصویری که این تلویزیون دارد، ویژگی های اصلی بازی برای یک گیمر را ندارد و استفاده آن برای کنسول های بالا تر از نسل هشتم نمی تواند مطلوب باشد. 

تلویزیون ال جی 55UR8050 قدرت صوتی بالایی ندارد. اما صدای آن بسیار مطلوب بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در نظر داشته باشید که قدرت صدا در این تلویزیون 20 وات محاسبه می شود. این صدا از طریق دو کانال صوتی ارائه می گردد که به دو بلنگو 10 واتی انتقال پیدا می کند و محیط را به خوبی پوشش می دهد. همچنین ال جی برای این مدل از فناوری های صوتی بسیار عالی پشتیبانی کرده که به عنوان مثال می توانیم به فناوری های همچون Dolby Digital Plus (EAC3) و Dolby Digital (AC3) اشاره کنیم. این فناوری ها موجب می شوند که تلویزیون به راحتی صدایی کاملا همگام با تصویر و کیفیت بسیار بالایی، حتی در بالا ترین ولوم در هنگام پخش داشته باشد. دقت کنید که این توان صوتی برای سایز 55 اینچ مناسب بوده اما برای سایز های بزرگ تر از آن کافی نبوده و تلویزیون نیازمند سیستم های صوتی پشتیبان مانند ساندبار می باشد. 

در این تلویزیون UR8050 روش های اتصال بسیار متنوعی وجود دارد که تعدای با کابل و بدون کابل ممکن هستند. درگاه های کابلی مانند: USB و HDMI با نسخه 2.0 در این محصول به چشم می خورد که از کاربردی ترین آن ها هستند. همچنین می توانید برای اتصال بدون سیم نیز از رابط هایی مانند وایرلس و بلوتوث استفاده کنید و حجم وسیعی از داده ها را در کمترین زمان جابه جا نمایید.

کیفیت تصویر

تصویر در هر تلویزیونی مهم ترین بخش است که باید برای هر خریداری مورد توجه باشد. در نظر داشته باشید که 55UR8050 دارای کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 3840x2160 پیکسل بوده که بر روی یک صفحه نمایش LED به کار گرفته می شود. این تلویزیون از نظر تازه سازی تصویر معمولی بوده و دارای نرخ نوسازی 60 هرتز می باشد. همچنین باید بدانید که ال جی در این مدل از یک پنل ADS پشتیبانی کرده که دارای زاویه دید خوبی بوده و می تواند به آسانی گوشه ها از نظر تصویر پوشش دهد و شما به راحتی در هر قسمت از سالن تصویر را به خوبی ببینید. اما با این حال نسبت کنتراست در این تلویزیون پایین است و نمی تواند در محیط های تاریک عملکرد دلخواهی داشته باشد. بنابراین جزئیات در هنگام پخش قسمت های تاریک در صحنه به خوبی دیده نمی شود. همچنین جزئیات تصویر نمی تواند در برابر تابش شدید نور به خوبی دیده شود. دلیل آن نیز روشنایی بالای پنل ADS در صفحه نمایش می باشد.

همچنین ال جی برای این تلویزیون از یک پردازنده کاربردی پشتبیانی کرده است؛ این پردازشگر تصویر از نسل ششم پردازنده های α5 به حساب می آید. نرخ نوسازی این پردازنده تصویر 60 هرتز می باشد که دقت نسبتا بالایی را در ارائه تصاویر به خرج می دهد و به خوبی در وضعیت عادی امکان تفکیک رنگ ها را از یک دیگر فراهم می سازد و تصاویر را با جزئیات بالایی نمایش دهد. در کل با استفاده از این پردازنده اجرای برنامه و بازی ها سریع تر ممکن شده، به شکلی که برنامه ها با کمترین تأخیر اجرا می شوند و شما می توانید از استفاده آن ها لذت ببرید. با این حال با توجه به نرخ نوسازی در تصویری که این تلویزیون دارد، ویژگی های اصلی برای یک گیمر فراهم نشده و استفاده آن برای کنسول های بازی بالا تر از نسل هشتم نمی تواند مطلوب باشد. 

این تلویزیون ال جی دارای قابلیت HDR بوده که می تواند به راحتی نور صفحه را نسبت به محیط تنظیم کند و امکانی را فراهم سازد تا شما تصاویر را مطلوب تر ببینید. دقت داشته باشید فناوری HDR در این مدل در دو بخش HDR10 و HLG ارائه می شود که روشنایی را در محیط های تاریک تر و روشن تر افزایش و کاهش می دهند و پخش آن را بر روی صفحه نمایش دقیق تر می کنند. در نظر داشته باشید که قابلیت HDR با توجه به پنل موجود در این تلویزیون نمی تواند تأثیر به سزایی در ارتقا نسبت کنتراست تلویزیون ایفا کند.

ویژگی های کیفیت تصویر

✅ کیفیت تصویر: 4K

✅ نوع صفحه نمایش: LED

✅ نوع پنل: IPS

طراحی و کیفیت ساخت 55UR8050 

طراحی هر تلویزیون بسته به نوع آن متفات و است و سلقه ها نیز در آن نقش بسیار مهمی دارد. اما با این حال بیشتر مدل های میان رده از یک دیزاین کلی برخوردار هستند و تغیرات در میان آن ها جزئی به نظر می آید. این مورد برای تلویزیون 55UR8050 نیز کاملا صدق می کند. با این حال این مدل نیز دارای ضخامتی بالغ بر 5.6 سانتیمتر بوده و حاشه آن 1.2 سانتیمتر محاسبه شده که برای یک نمایشگر میان رده در سطح مطلوبی ارائه گشته و زیبایی ظاهری آن را بیشتر کرده است. همچنین اگر به قسمت پشتی تلویزیون نگاه کنیم متوجه می شویم که پنل پشتی آن کاملا پلاستیکی بوده و مقاومت مطلوبی دارد. در این قسمت شما شاهد شیار های خنک کننده ای هستید که مانع داغ شدن صفحه نمایش می شود. همچنین این مدل دارای دو پایه دوشاخه در سمت چپ و راست بوده؛ این پایه ها می توانند به راحتی وزن تلویزیون را تحمل کنند، به شکلی که تلویزیون کمترین لرزش را احساس نکند. این پایه ها امکان قرار گیری تلویزیون بر روی سطوحی مانند میز یا جاهای تخت ممکن می کند.

در کنار آن ال جی امکان نصب تلویزیون را بر روی دیوار فراهم ساخته و شما می توانید با استفاده از براکت های موجود در تلویزیون که اندازه آن ها 300x300 محاسبه می شود، تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید. در نظر داشته باشید که هنگام نصب تلویزیون به دیوار دسترسی به پورت های ارتباطی بسیار ساده تر بوده، چون که پورت ها در سمت راست قرار دارند و رو به پایین نیستند. در حالت قرار گرفتن تلویزیون بر روی میز درگاه های ارتباطی دسترسی بسیار راحتی دارند. در کل تلویزیون UR8050 از نظر طاحی بسیار خوب به نظر می رسد و یقینا ظاهر آن به زیبا سازی منزل شما کمک می کند. در نظر داشته باشید که پایه دیواری را باید به صورت جدا خریداری کنید و اقلام همراه این تلویزیون شامل ریموت کنترل، باتری، کابل و دفترچه راهنما است.

طراحی و کیفیت ساخت 55UR8050

ویژگی های طراحی

✅ حاشه دور صفحه: 1.2 سانتیمتر

✅ ضخامت: 5.6 سانتیمتر

✅ جنس پنل پشت تلویزیون: پلاستیک فشرده

✅ نوع پایه: دوشاخه

✅ اندازه براکت: 300x300 میلی متر

این تلویزیون در سایز های 43، 50، 55، 65، 70، 75، و 86 عرضه شده است و شما برای خرید تلویزیون ال جی UR8050 در سایز های دیگر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

تلویزیون ال جی UR8050 

اجرای کنسول های بازی در UR8050 

55UR8050 یک مدل متوسط بوده که دارای ویژگی های نرمالی برای گیم است. اما هیچ کدام از ویژگی های اصلی مانند: VRR و یا نرخ نوسازی 120 هرتز که در تلویزیون های بالا رده دیده می شود، در آن وجود ندارد. این محصول دارای نرخ نوسازی 60 هرتز بوده و می تواند به راحتی تصاویر فیلم و سریال ها را ارائه دهد و تا حدودی صحنه های اکشن را با فریم بالا نمایش دهد. در نظر داشته باشید که تأخیر در ورودی آن بر اساس این نرخ نوسازی در کیفت تصویر 4K فوق العاده می باشد به شکلی که این میزان توسط کارشناسان 9.6 میلی ثانیه محاسبه شده؛ بنابراین می توان گفت که این تلویزیون برای اجرای کنسول های بازی نسل هشتم یک گزینه بسیار عالی برای خرید به حساب می آید. اما اگر می خواهید کیفیت بالاتری برای کنسول های نسل بالاتر داشته باشید یقینا مدل های بالارده تر می تواند نیاز شما را پاسخگو باشد. گذشته از آن ال جی در این تلویزیون از حالت های ALLM و GAME MODE در بهترین حالت استفاده کرده که تأخیر در ورودی را به حداقل می رساند. این ویژگی ها دسترسی به بازی ها را برای شما بسیار ساده تر می کند.

اجرای کنسول های بازی در UR8050

ویژگی های گیمینگ

✅ نرخ نوسازی: 60 هرتز

✅ تأخیر در ورودی: 9.6 میلی ثانیه

✅ HDMI در نسخه: 2.0

امکانات و قابلیت های سیستم عامل

ال جی برای مدل 55UR8050 از به روزترین نسخه رابط کاربری webOS در سال 2023 استفاده کرده است. این سیستم عامل دسترسی بسیار بیشتری از برنامه و بازی ها، نسبت به سال های قبل در اختیار کاربر قرار می دهد. گذشته از این در آن شاهد یک مرورگر اختصاصی هستیم که به دستیار صوتی متصل شده و امکان برقراری ارتباط به وسیله صدا را با تلویزیون فراهم می کند. به گونه ای که شما با استفاده از آن به راحتی می توانید از طریق صدا متن را بنویسید و در گوگل آن را جستجو کنید. همچنین با استفاده از قابلیت WiFi، دسترسی به اینترنت برای شما بسیار آسان تر شده و امکان اتصال بدون کابل برای تان ممکن می شود. در کنار آن اتصال تلفن های همراه هوشمند به این مدل به راحتی ممکن شده و شما با استفاده از آن می توانید محتویات موجود در تلفن را بر روی تلویزیون به اجرا در آورید. همچنین ال جی برای تلفن و ای پد های اپل امکانی را ایجاد کرده تا شما بتوانید از طریق فناوری هایی همچون Apple Airplay و Apple HomeKit داده ها را تبادل کنید و بر روی سایر محصولات هوشمند منزل از راه دور نظارت کنید. این قابلیت برای تلفن هایی با سیستم عامل اندروید نیز با استفاده از فناری IoT ممکن می شود. 

در کنار این ها انتقال داده ها و اتصال از طریق بلوتوث با تلویزیون نیز ممکن شده و شما می توانید کامپیوتر یا لپ تاپ خودتان را به راحتی به آن متصل سازید، به عنوان مثال یک فایل موسیقی را از طریق کامپیوتر با استفاده از این مدل پخش کنید. گذشته از این موارد درگاه ها در آن به شکل متنوعی ارائه شده اند و دسترسی به اتصال با استفاده از آن بسیار ساده شده است.

امکانات و قابلیت های سیستم عامل 

ویژگی های تلویزیون

✅ سیستم عامل: webOS

✅ حافظه داخلی: 8 گیگابایت

✅ نسخه WiFi: استاندارد 5.0 در حالت 802.11a/b/g/n/ac

✅ نسخه بلوتوث: استاندارد 5.0

پورت و روش های اتصال 

درگاه های ارتباطی در این مدل بسیار متعدد هستند به گونه ای که امکان اتصال سایر دستگاه ها به تلویزیون را بسیار راحت تر کرده است. پورت های ارتباطی در این محصول شامل سه عدد HDMI و دو عدد USB در نسخه 2.0 و یک درگاه اپتیکال (Optical) با یک خروجی آنتن و یک گیرنده دیجیتال می باشند. که شما با استفاده از HDMI می توانید انواع پلیر ها و یا سیستم های صوتی را به تلویزیون متصل سازید. همچنین با درگاه USB موجود در این مدل امکان اتصال انواع هاردیسک یا فلاش مموری برای شما فراهم می شود. همچنین از طریق پورت اپتیکال نیز دریافت صدایی کاملا دیجیتال برای کاربر ممکن می باشد. گذشته از آن شما شاهد یک پورت برای دریافت کانال های آنالوگ کابلی و یک گیرنده دیجیتال داخلی هستید که می توانند بسیار سرگرم کننده باشند. همچنین ال جی برای اتصال به اینترنت از طریق کابل یک درگاه LAN در این تلویزیون تعبیه کرده است که شما با اتصال به وسیله یک کابل شبکه به WiFi می توانید تلویزیون را به اینترنت متصل سازید.

کیفیت و قدرت صدا در 55UR8050 

UR8050 از تلویزیون هایی به حساب می آید که توان صوتی متوسطی دارند. به شکلی که این تلویزیون 20 وات بیشتر را نمی تواند ارائه دهد. و این مختص فقط به یک سایز نیست بلکه همه سایز های آن در این مقدار محدود شده اند. که البته این میزان برای سایز 55 اینچ بسیار خوب ارزیابی می شود. در نظر داشته باشید که کیفیت صدای این محصول با توجه به فناوری هایی که ال جی در آن به کار گرفته است عالی به نظر می آید چون که در بالا ترین ولوم نیز کیفیت آن به هیچ وجهی دچار افت نمی شود و نویزی در آن به گوش نمی رسد. اما تکنولوژی هایی که در این تلویزیون برای ارتقای صدا وجود دارند بسیار متعدد هستند، برای همین صدای سه بعدی در این تلویزیون در بهترین حالت پخش می شود. که موجب آن فناوری Ultra Surround است. همچنین شما این امکان را دارید که مطابق برنامه مورد نظرتان صدا را تنظیم کنید.

کیفیت و قدرت صدا در 55UR8050

جدول مقایسه با تلویزیون های هم رده

برند ال جی سونی سامسونگ
مدل UR8050 X80L CU8000
سال تولید 2023 2023 2023
سایز ها 43-50-55-65-70-75-86 43-50-55-65-75-86 43-50-55-65-75-86
سیستم عامل webOS Android Tizen
پردازنده α5 Gen6 AI Processor 4K 4K HDR Processor X1 Crystal Processor 4K
نوع پنل ADS ADS VA
نرخ نوسازی 60 هرتز 60 هرتز 60 هرتز
تأخیر در ورودی 9.6 11.8 12.3
امتیاز کلی 7.1 6.6 6.6

مجموع عملکرد ها

در کل می توان گفت که UR8050 با توجه به این که یک تلویزیون متوسط و میان رده بوده، از نظر خرید بسیار ارزشمند و قیمت فوق العاده ای دارد. این تلویزیون در شرایط عادی کیفیت تصویر مطلوبی دارد و یقینا برای نمایش خانگی گزینه خوبی به حساب می آید. همچنین رابط کاربری آن دسترسی بسیار ساده ای در اختیار کاربر قرار می دهد و دسترسی به برنامه آن در آن فوق العاده است. صدا برای سایز 55 نیز بسیار عالی است و با کیفیت و کاملا همگام ارائه می شود. 

سایت اصلی کالا نیز از ارائه دهندگان این محصول در ایران به حساب می آید. بنابراین برای استعلام قیمت تلویزیون ال جی UR8050 می توانید با ما در سایت اصلی کالا در تماس باشد. همچنین برای خرید تلویزیون ال جی UR8050 با تماس با کارشناسان فوش ما در اصلی کالا این محصول را را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرد. شما می توانید برای آسوده کردن خیال خود و اطمینان بیشتر از محصول از کارت گارانتی 18 ماهه طلایی ما استفاده کنید.

مجموع عملکرد ها

نقاط قوت

✅ زاویه دید مطلوب

✅ تأخیر در ورودی بسیار خوب

✅ کیفیت صدای خوب

✅ مناسب برای پخش خانگی

نقاط ضعف

❌ کنتراست ضعیف

❌ عدم نمایش جزئیات در محیط های تاریک

❌ عدم نمایش جزئیات در محیط های بسیار روشن

❌ پرش در صحنه های سریع 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
LG TV UR8050 4K 55 Inch
نظرات
بدون نظر

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم