تلویزیون سونی 55X90L

تلویزیون ال ای دی سونی 55 اینچ 4K مدل 55X90L 2023

✅ سال عرضه: 2023
✅ کشور سازنده: ژاپن 
✅ کشور مونتاژ: مالزی
✅ کیفیت تصویر: 4K
✅ رفرش ریت: 120 هرتز 
✅ سیستم عامل: Android
✅ نوع صفحه نمایش: LED

ادامه مطلبShow less
58,200,000 تومان (بدون مالیات)
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

رنگ
گارانتی ضمانت نامه
مرجع:
SONY TV X90L 4K 55 Inch
نام تجاری:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
You may also like
توضیحات

نقد و بررسی تلویزیون سونی 55X90L

نقد و بررسی تلویزیون سونی 55X90L تلویزیون 55X90L یکی از برترین محصولاتی بوده که توسط سونی در سال 2023 عرضه شد. سونی یکی از بهترین برند های تولید صوتی و تصویری بوده که طرفداران بسیار بالایی دارد و محصولات بسیار با کیفیت با بهترین طراحی روز دنیا وارد بازار می کند.  تلویزیون  X90L در واقع به عنوان جایگزین برای تلویزیون X90K گذشته معرفی شده است. این دستگاه ساخت ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. کیفیت تصویر اصلی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت تلویزیون است. تلویزیون‌های تولیدی سونی همیشه بخاطر کیفیت تصویر قابل تقدیر بوده‌اند. این محصول دارای کیفیت تصویر 4K بوده که به نمایشگر LED مجهز شده است. تصاویر با کیفیت واقعی 4K  در نمایشگر این تلویزیون فوق العاده زیبا به نظر می‌رسند.

تلویزیون 2023 سونی مدل 55X90L به سیستم صوتی بسیار قدرتمندی مجهز شده تا در کنار وضوح تصویر عالی بتواند بهترین حالت پخش صدا را نیز در اختیارتان قرار دهد. این دستگاه دارای یک سیستم صوتی 2 کاناله بوده که دارای دو عدد بلندگو با توان صوتی 20 وات و 2 بلندگوی Tweeter با توان 10 وات می باشد که در مجموع توانایی تولید صدای 30 وات را دارند. تلویزیون سونی 55X90L در سازگاری کامل با سیستم‌های صوتی خارجی عرضه شده است. این تلویزیون به طور کامل از تجهیزات صوتی سونی پشتیبانی کرده و به راحت‌ترین روش می‌توانید دستگاه صوتی مدنظرتان را برای تقویت صدا به آن متصل سازید. نسخه جدید رابط کاربری Google TV در سری تلویزیون‌های 2023 سونی اجرا شده است. این رابط کاربری بر پایه سیستم عامل اندروید دنیایی گسترده از امکانات را برایتان مهیا می‌سازد. بیش از 700000 فیلم و برنامه مختلف همه و همه در یک مکان پیکربندی شد‌ه‌اند تا وسیع‌ترین حالت دسترسی به بخش هوشمند را با تلویزیون سونی در اختیار داشته باشید. این برنامه‌ها بر اساس موضوع و ژانرهای موردعلاقه شما سازمان دهی می‌شوند.

این مدل قابلیت اتصال به WiFi را دارد و از بلوتوث نیز پشتیبانی می کند تا یک ارتباط بی سیم را بین هر دستگاهی با تلویزیون را به وجود بیاورد. محل قرارگیری پورت‌ها در پشت تلویزیون قرار دارند که تنوعی مناسب و در حد یک بالارده را به خود اختصاص داده‌اند. این نمایشگر‌‌‌ها از 2 عدد USB برای اتصال فلش یا مموری استفاده می‌کنند و 4 پورت HDMI را در اختیار دارند که HDMI 2.1 از جذابیت‌های این بخش است که راه شما را برای اتصال به وسایل بازی سطح بالا فراهم می‌کند و از نشانه‌های گیمینگ بودن نمایشگر است.

نقد و بررسی تلویزیون سونی 55x90l

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X90L

سونی در کیفیت تصویر همیشه خوب عمل کرده است و حتی پایین‌ترین رده‌‌‌‌‌هایش هم این قابلیت را به همراه دارند و همین مسئله باعث شده به عنوان برندی اسم و رسم دارد در بازار جا خوش کند. یکی از ارکان های مهم در خرید تلویزیون بخش تصویر آن بوده و تلویزیون سونی 55X90L از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می کند که تصاویر بسیار طبیعی و زنده را در نمایشگر به وجود می آورد طوری که شما از دیدن هر نوع محتوایی در این دستگاه لذت خواهید برد. 

رزولوشن 

رزولوشن در تلویزیون مهم ترین معیار برای تشخیص کیفیت تصویر می باشد و هر کیفیت تصویر شامل رزولوشن مخصوص خود بوده به طوری که در 4K از تعداد رزولوشن 2160×3840 پیکسل پشتیبانی می کند و این مدل در دسته 8 میلیون پیکسلی ها قرار می گیرد و کیفیت تصویر فوق العاده ای را ایجاد می کند. اگر می خواهید یک تلویزیون عمری و همیشگی بخرید می توانید روی رزولوشن 4K حساب ویژه ای باز کنید.

پنل VA

 پنل های VA دارای کنتراست بالا و عمق رنگ های تیره آن نیز بالا است. اگر می‌خواهید در یک فضای کوچک و کم‌نور تلویزیون تماشا کنید، اگر اهل فیلم هستید و می‌خواهید فیلم‌های موردعلاقه‌تان را با بهترین کیفیت ببینید، می‌توانید از وضوح تصویر پنل‌های VA لذت ببرید. پنل‌های VA برای استفاده‌های طولانی‌مدت مناسب‌ترند. اما در پنل های VA نسبت به IPS از زاویه دید کمتری برخوردار هستند. 

دقت رنگ 

حضور رنگ های پر رنگ با طیف رنگی بالا در کیفیت تصویر بسیار اثر دارد. این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت برخوردار بوده و طیف های رنگی گسترده ای را برای شما ایجاد می کند. شرکت سونی برای بخش رنگ دو فناوری از  XR Triluminos Pro و Live Color  را به کار گرفته است. در XR TRILUMINOS PRO میلیاردها رنگ موجود بوده و این فناوری در ترکیب دقیق رنگ‌ها و به وجود آوردن رنگ جدید بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. با وجود این فناوری رنگ‌های نمایش داده شده بسیار طبیعی و واقعی به نظر می‌رسند.  تلویزیون‌های سونی به لطف تکنولوژی Live Color نیز می‌توانند تصاویری با دامنه گسترده‌ای از رنگ‌ ها با جلوه ای طبیعی و زنده را به نمایش بگذارد. 

دقت رنگ

کنتراست بالا 

کنتراست در تلویزیون سونی 55X90L بسیار بالا بوده با وجود پنل VA و نوردهی موضعی یا Local dimming کنتراست بالایی را ارائه داده است. نوردهی موضعی نور پس زمینه قسمت هایی از صفحه نمایش را که تیره‌تر هستند کاهش می دهد. این کار باعث می شود تا قسمت های تیره صفحه عمیق‌تر و پر رنگ تر نمایش داده شوند. این قابلیت به معنی افزایش کنتراست با افزایش عمق مشکی می باشد. همچنین  تکنولوژی XR Contrast Booster برای افزایش اوج روشنایی طراحی شده است و رنگ های روشن و رنگ های تیره به خوبی در معرض دید قرار می گیرند با این فناوری رنگ های تیره عمیق تر نشان داده می شود. قابلیتDynamic Contrast Enhancer  کنتراست تصاویر را متناسب با تصویر درحال پخش بهبود می بخشد. از این رو با توجه به توضیحاتی که به شما دادیم هیچ کمبود یا کمی در بخش کنتراست در این دستگاه دیده نمی شود. نسبت کنتراست این دستگاه 4751:1 می باشد. 

کنتراست بالا در تلویزیون سونی 55X90L

رفرش ریت 120 هرتز 

این دستگاه دارای رفرش ریت 120 هرتز می باشد و می تواند به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity تاری تصاویر را تا حد زیادی کاهش داده و صحنه های سریع را با وضوح بیشتری به نمایش بگذارد.

پردازشگر Cognitive Processor XR و عملکرد های آن

شرکت سونی از سال 2021 به بعد تلویزیون های خود را به پردازشگر Cognitive Processor XR مجهز نموده که اکنون به یکی از پیشرفته ترین پردازنده های جهان تبدیل شده است. این پردازنده تمام ویژگی های تصویر و صدا را با جزئیات دقیق همانند مغز انسان پردازش و تفهیم می کند و بعد از تجزیه و تحلیل به بیننده و شنونده ارائه می دهد و به عبارتی یک مغز متفکر و کاملا هوشمند در این محصولات سونی قرار داده شده است تا بهترین و با کیفیت ترین محتواها را عرضه کند. علاوه بر آن پردازش تصاویر، رنگ، کنتراست، وضوح و صدا را برعهده گرفته و در هر لحظه تصاویری دقیق و بسیار طبیعی را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling هر نوع محتوایی که کم کیفیت یا ضعیف باشد را ارتقا داده و سپس نزدیک به 4K نمایش می دهد. 

سونی امسال برای اولین بار تکنولوژی XR Clear Image را معرفی نموده و در این تلویزیون مورد استفاده قرار داده است. این تکنولوژی وظیفه کاهش نویز تصاویر و کاهش تاری آنها را به عهده دارد و باعث می شود شما همه چیز را با کیفیت بالاتری مشاهده کنید.  تکنولوژی XR Super Resolution باعث بهبود بافت عناصر موجود در تصویر ، نمایش بهتر جزئیات می شود. تکنولوژی Dual Database Processing شامل دو دیتابیس با هزاران داده تصویری بوده و با سرعت و دقت بالا باعث حذف نویز و افزایش شفافیت تصاویر و محتواها می شود. قابلیت XR Smoothing یک پردازش رنگ بوده و برای نمایش بهتر گرادینت رنگ ها و از بند بند شدن آن ها جلوگیری می کند. 

پردازشگر Cognitive Processor XR و عملکرد های آن

قابلیت HDR 

تلویزیون سونی مدل 55X90L از HDR، +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند، همچنین دالبی ویژن (Dolby Vision) که همیشه در کنار HDR ظاهر می شود با کمک هم می توانند تصاویر را درخشان تر و سرزنده‌تر نمایش دهند. از خوبی های تلویزیون ال ای دی سونی X90L دامنه بالای رنگی و البته روشنایی صفحه است؛ که با حضور دالبی ویژن و اچ دی آرهای مختلف توانایی نمایش رنگ های روشن‌تر و کنتراست بالاتر در هر نوع محتوایی بیشتر هم شده است. این مدل تلویزیون به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster  اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را درک می کند و با توجه به ماهیتی که دارند رنگ، کنتراست و عمق آنها را بهبود می بخشد و همه چیز را با کیفیت بسیار نزدیک به HDR پخش می کند. به زبان ساده تر برای عمق بخشیدن به محتوای HDR در این دستگاه قرار گرفته است. 

تماشای فیلم و سریال با بهترین کیفیت 

تلویزیون سونی 55X90L از قابلیت Netflix Calibrated Mode و Bravia Core Calibrated Mode پشتیبانی می کند. به این صورت اگر به تماشای فیلم در Netflix یا BRAVIA CORE به تماشای فیلم و سریال بپردازید ان ها را همان طور که مد نظر کارگردان و تهیه کننده بوده تماشا خواهید کرد. یک کیفیت تصویر عالی و اورجینال را برای تماشای فیلم و سریال بهترین گزینه است. 

صفحه نمایش LED

تلویزیون سونی 55X90L از صفحه نمایش LED پشتیبانی می کند. این دستگاه  دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED بوده که  نور پس زمینه صفحه نمایش را به بخش های مختلفی تقسیم کرده و کنترل هر بخش را به صورت جداگانه انجام می دهد.

حالت های تصویر 

در تلویزیون سونی 55X90L از چندین حالت تصویر از جمله: Bravia Core Calibrated، Cinema، Custom، Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark، Dolby Vision Vivid، Game، Graphics، IMAX Enhanced، Netflix Calibrated، Photo، Standard و Vivid پشتیبانی می کند و شما بسته به نوع محتوا در حال پخش می توانید یکی از این حالت ها انتخاب کنید تا شاهد بهترین کیفیت تصویر باشید. 

ویژگی های کیفیت تصویر

✅ کیفیت تصویر: 4K

✅ نوع صفحه نمایش: LED

✅ نوع پنل: VA

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون 55 اینچ سونی X90L

طراحی یکی از مواردی بوده که بسیاری از کاربرهای امروزه به آن توجه می کنند و چون در فضا خانه قرار می گیرد به دکوراسیون منزل خود اهمیت بالایی می دهند تا یک محصول شیک و مدرن را در خانه خود داشته باشند. ظاهر کلی نمایشگر سونی 55X90L خوش استایل و مینیمال است طراحی آن کاملا باریک بوده و ضخامتی آزار دهنده در ترکیبش به چشم نمی‌خورد. صفحه نمایش به صورت تخت کار شده است و پشت تلویزیون نیز برآمدگی قابل شهودی وجود ندارد که این نشان از ظرافت محصول پیش رو می‌باشد. در قسمتی پشتی شاهد یک سری خطوط شیک هستیم که هنر دست طراحان ژاپنی است و از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد محل قرار گیری پورت‌ها به یک بریدگی منتقل شده و دسترسی راحتی را برای شما فراهم می کند.  سایزبندی تلویزیون تنوع عالی دارد و شامل 5 سایز: 55، 65، 75، 85 و 98 اینچ بوده که بسته به متراژ خانه شما می توانید یکی از این سایز ها را انتخاب کنید. 

ضخامت و حاشیه باریک 

دور تا دور پنل فریم فلزی کار شده، که نازک بودن آن ظاهری زیبا و مدرن به همراه آورده است. فریم تلویزیون مشکی و باریک می‌باشد و این میزان از باریکی خبر زاویه دید مناسب را به همراه دارد و صفحه بزرگ‌تری را برای نمایش در اختیارتان قرار می‌دهد تا تمام تمرکزتان را روی محتوای در حال پخش بگذارید. از این رو حاشیه تلویزیون سونی 55X90L توسط کارشناسان 0.8 سانتی متر محاسبه شده و ضخامت آن نیز 5.7 سانتی متر است که نشان از باریک بودن این دستگاه می دهد. 

پایه های T شکل 

از نوع پایه‌های T شکل در ساختار بدنه تلویزیون سونی استفاده شده است. این پایه‌ها که در دو طرف نمایشگر قرار می‌گیرند به بهترین نحو استحکام بالای بدنه را تضمین می‌کنند و خبری از تکان خوردن و عدم تعادل نمایشگر نیست. به طور کل در تلویزیون سونی این پایه‌ها نقش بسزایی را برای زیبایی ظاهری ایفا می‌کنند. 

با نصب پایه‌ها در حالت عادی، بین میز و ردیف اول پیکسل‌ها حدود 1.8 اینچ فاصله وجود دارد. نصب آن در حالت برجسته این مقدار را به حدود 3.3 اینچ افزایش می‌دهد، بنابراین اکثر نوارهای صوتی بدون مسدود کردن قسمتی از صفحه نمایش قرار می‌گیرند. جنس این پایه ها از نوع فلز می باشد که مقاومت بالایی را دارد. 

جنس بدنه 

پشت تلویزیون کاملا پلاستیکی است و الگوی شطرنجی مشابه دیگر تلویزیون های اخیر سونی مانند Sony X95L دارد. یکی از تفاوت‌های سونی X90L و مدل‌های رده بالاتر این است که این مدل شامل پوشش‌هایی برای مخفی کردن ورودی‌ها نیست و چیزی برای مدیریت کابل وجود ندارد. جنس پایه های این مدل از فلز بوده که مقاومت بالایی را دارد و مانع از تلو خوردن تلویزیون شده است. 

قابلیت اتصال به دیوار 

برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند تلویزیون 55 اینچ خود را به دیوار متصل کنند، در پشت تلویزیون جای قرار گیری براکت (VESA) به ابعاد 300x300 میلی متر قرار گرفته و شما می توانید با جداسازی پایه ها رومیزی و اتصال پایه دیواری به  تلویزیون این امکان را فراهم کرد. با برنامه Living Decor می توانید به جای صفحه نمایش خاموش یک عکس هنری قرار دهید بنابراین این محصول در هنگام اتصال به دیوار همانند یک تابلو هنری عمل می کند. 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون 55 اینچ سونی X90L

ویژگی های طراحی

✅ حاشه دور صفحه: 0.8

✅ ضخامت: 5.7

✅ جنس پنل پشت تلویزیون: پلاستیک

✅ نوع پایه: T شکل 

✅ اندازه براکت: 300×300

اجرای کنسول های بازی

تلویزیون سونی مدل 55X90L امکان بازی به صورت حرفه ای را دارد و این یک خبر خوب برای گیمر های حرفه ای است و این مدل دستگاه بدون شک جوابگو نیاز های آن ها خواهد بود. این محصول دارای پورت HDMI نسخه 2.1 بوده از این رو شما هیچ محدودیتی برای نصب کنسول های بازی جدید و قدیم را ندارید و می توانید کنسول های بازی نسل 9 مانند:PS5 و Xbox Series X را به راحتی به این دستگاه متصل نمایید. رفرش ریت این محصول 120 هرتز بوده و برای فیلم های اکشن و مسابفات ورزشی و بازی هایی که دارای صحنه های سریع هستند ریزترین جزئیات ازدست شما نخواهد رفت. 

این دستگاه فاقدAMD FreeSync  بوده اما از تکنولوژی  Nvidia G-Sync پشتیبانی می کند و به این معنی بوده که این دستگاه از کارت گرافیک پشتیبانی می کند و با شرکت انویدیا سازگار است. شرکت سونی برای بخش بازی فناوری ALLM را مجهز نموده که در صورت نصب هرنوع کنسول بازی تلویزیون را سریعا به حال بازی می برد همچنین تاخیر ورودی را نیز به حداقل ممکن رسانده است. تاخیر ورودی این محصول در 4K@120HZ برابر با 9.5 میلی ثانیه و زمان پاسخگویی هم 11.0 میلی ثانیه توسط کارشناسان محاسبه شده است.  فناوری VRR از پرش یا پارگی تصویر جلوگیری کرده و تصاویر را کاملا روان به نمایش میگذارد. این فناوری فریم ریت تلویزیون را بازسازی کرده و باعث میشود بازی روان تری را تجربه کنید.

حالت HGIG در این دستگاه پشتیبانی نمی شود اما به جای آن قابلیت  Auto HDR Tone Mapping برای نمایش دقیق بازی های HDR مورد استفاده قرار می گیرد این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق و رنگ های طبیعی از بازی های HDR را مشاهده کنید و لذت دیدن هر نوع محتوایی را در بازی برای شما افزایش داده است. قابلیت Auto Genre Picture Mode هم بدون دخالت شما و به‌طور خودکار با نصب PS5 به حالت بازی تبدیل می‌شود تا تأخیر را به حداقل برساند و پاسخگویی را به حداکثر برساند. هنگام تماشای فیلم برای صحنه‌های گویاتر، به حالت فیلم برمی‌گردد. 

 برای انکه در هنگام بازی و بدون توقف آن به تعدادی از امکانات گیم دسترسی داشته باشید قابلیت Game Menu به کمک شما آماده است. این منو دارای تعدادی فناوری قرار داده است که در ادامه به همه آن ها می پردازیم. قابلیت  Black Equalizer باعث می شود تا در صحنه های تیره رنگ های مشکی را به درستی مشاهده کنید. یک قابلیت مخصوص گیمینگ دیگر به نام Crosshair برای این منوی کاربردی و هیجان انگیز در نظر گرفته‌شده که باعث می شود شما بازی های شوتر را به درستی انجام دهید و به یک تیرانداز حرفه ای تبدیل شوید. با قابلیت Crosshair setting رنگ و شکل دقیق را به سلیقه خود می توانید تنظیم نمایید. همچنین Motion blur باعث شده تا دیگر هیچ تاری در هنگام محتواهای سریع ایجاد نشود. با قابلیت Screen Size هم می توانید که اندازه صفحه نمایش تلویزیون را به دلخواه خود تنظیم نمایید. 

اجرای کنسول های بازی

ویژگی های گیمینگ

✅ نرخ نوسازی: 120 هرتز 

✅ تأخیر در ورودی: 9.5 میلی ثانیه

✅ HDMI در نسخه: 2.1

امکانات هوشمند تلویزیون سونی X90L

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی افراد به تلفن‌های هوشمند سازندگان تلویزیون تصمیم گرفتند این تکنولوژی را در ساخت تلویزیون به کار ببرند و تلویزیون‌های هوشمند روانه بازار گردید. کارایی تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند بوده و قابلیت اتصال به اینترنت را دارد هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود، قابلیت نصب برنامه و تماشای فیلم و سریال را به صورت آنلاین داشته باشد می توان گفت که اسمارت است. 

سیستم عامل Android

تلویزیون های سونی از جمله مدل X90L دارای سیستم عامل اندروید نسخه 11 بوده که از رابط کاربری Google TV پشتیبانی می کند و تمامی قابلیت ها و امکانات اسمارت را در یک صفحه برای شما گرد هم آورده و قابلیت پروفایل شخصی را دارد یعنی می توانید برای هر یک از اعضای خانواده یک اکانت بسازید تا هر نوع محتوایی که نمایش داده می شود  با توجه به سلایق ان فرد است. با Kids Profile کاربران می توانند یک پروفایل برای کودکان و جوانان خود بسازند و محدودیت های لازم را در هنگام تماشای تلویزیون فعال نمایند. تلویزیون 2023 سونی مدل X90L قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و شما با WiFi یا پورت LAN می توانید به نت متصل شوید.

 در مروگر وب به راحتی می توانید در صفحات وب به جستجو هر نوع محتوایی به دلخواه خود پبردازید.حافظه داخلی این دستگاه 32 گیگ بوده که 19 گیگ آن دردسترس مانده و کاربران به وسیله آن می توانند انواع برنامه را به دلخواه خود روی تلویزیون دانلود و نصب نمایند. همچنین قابلیت دانلود و نصب برنامه در این دستگاه وجود دارد و شما در Google Play می توانید برنامه های خود را دانلود و نصب نمایید. تلویزیون 55X90L از اینترنت اشیاء IOT پشتیبانی می کند تا تمامی وسایل هوشمند خانه خود را بتوانید کنترل و مدیریت نمایید حتی از راه دور. با پشتیبانی از منو و زبان فارسی کار با تلویزیون بسیار راحت تر شده است. 

سیستم عامل Android

قابلیت اجرا دستورات صوتی 

تلویزیون سونی مدل 55X90L از دستیارهای صوتی (گوگل و الکسا)پشتیبانی می کند و شما برای استفاده از آن نیازمند میکروفون هستید که هم خود تلویزیون و هم ریموت کنترل دارای میکروفون داخلی هستند. تنها با نزدیک شدن به تلویزیون و با عبارت OK Google می توانید از دستورات صوتی و جستجو صوتی برای تغییر کانال، تنظیم صدا و اجرای برنامه ها استفاده کنید. با جستجو صوتی دیگر نیازی به تیاپ کردن نیست بلکه با استفاده از صدا خود به سرچ هر چیزی که مایلید بپردازید. برای روشن کردن میکروفون داخلی تلویزیون در کنار دکمه Power یک دکمه فیزیکی قرار دارد که با فشار دادن آن می توانید میکروفون تلویزیون را روشن یا خاموش کنید.

قابلیت اجرا دستورات صوتی

قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون  

شرکت سونی برای اینکه موبایل های هوشمند خود را به تلویزیون 55X90L نصب کنید یک قابلیت Chromecast Built-in را در تلویزیون قرار داده و شما به وسیله آن دیگر نیازی به خرید کروم کست جداگانه ندارید. با این قابلیت موبایل هوشمند خود را اعم از اندروید و آیفون به تلویزیون متصل کنید. برای استفاده از کروم کست داخلی تلویزیون می بایست برنامه Google Home را بر روی موبایل خود نصب کرده و از طریق آن به این تلویزیون متصل شوید. با این قابلیت دیگر نه کاربران اندروید و نه کاربران ایفون محدودیتی برای استفاده از آن را ندارند. متاسفانه قابلیت انتقال صدا در این دستگاه وجود ندارد. 

قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون  سونی X90L

ریموت کنترل اسمارت و بلوتوث دار 

تلویزیون سونی 55X90L دارای یک ریموت کنترل بلوتوث دار مدل RMF-TX810V بوده که بسیار خوش دست طراحی شده و دکمه و قابلیت های اضافی در آن حذف شده است. با این ریموت می توانید تمامی دستگاه های متصل شده به تلویزیون را کنترل کنید و به جای استفاده از ریموت کنترل های مختلف برای هر دستگاه تنها از ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید. همچنین این ریموت دارای میکروفون داخلی بوده تا بتوانید از دستیار صوتی یا جستجو صوتی استفاده کنید. دکمه و قابلیت های متعدد دیگر روی ریموت تعبیه شده تا دسترسی سریعی به آن ها داشته باشید. سطح تمامی دکمه ها با مواد آنتی باکتریال پوشش داده شده است.

ریموت کنترل اسمارت و بلوتوث دار

دوربین BRAVIA CAM 

تلویزیون سونی 2023 مدل X90L دارای دوربین BRAVIA CAM بوده که باید به صورت جداگانه خریداری شود و سپس از طریق پورت USB آن را به تلویزیون نصب کنید تا امکاناتی جذاب در اختیار شما قرار داده شود. این دوربیین دارای ژست حرکتی می باشد یعنی موقعیت شما و محل نشستن شما را تشخیص می دهد و سپس به تنظیم صدا و تصویر در تلویزیون می پردازد. همچنین شما با استفاده از این دوربین و ژست های حرکتی میتوانید تلویزیون را خاموش و روشن کنید، به تنظیم صدا بپردازید و یا شبکه مورد نظر خود را جستجو کنید. این دوربین امکانات سرگرم کننده مختلفی مانند تماس تصویری را نیز در دسترس شما قرار می دهد تا در صفحه نمایش بزرگ به تماس تصویری با خانواده و همکاران خود بپردازید و حتی در جلسات کاری نیز شرکت نمایید. 

ویژگی های تلویزیون

✅ سیستم عامل: Andoid

✅ حافظه داخلی: 32 گیگ

✅ نسخه WiFi: وای فای 5 با استاندارد 802.11a/b/g/n/ac

✅ نسخه بلوتوث: 4.2

پورت و روش های اتصال 

پورت ها ارتباط شما را برای انواع دستگاه های دیجیتالی فراهم می آورد و درپشت تلویزیون سونی 55X90L قرار گرفته اند. از راه های اتصال مستقیم می توان به 4 پورت HDMI که 2 پورت HDMI 2.0 و 2 پورتHDMI 2.1 که نسخه 2.1 برای گیمر های حرفه ای بسیار حائز اهمیت بوده و شما باید کنسول های بازی را به این نسخه متصل کنید. 2 پورت USB جهت اتصال فلش مموری، هارد دیسک و دوربین های دیجیتالی تعبیه شده است. کامپوزیت، Optical، خروجی هدفون، ورودی آنتن و پورت شبکه LAN در بین این موارد هم به چشم می خورد.  

اتصالات مستقیم این دستگاه WiFi و بلوتوث نسخه 4.2  می باشد. گیرنده دیجیتال DVB-T2 می تواند تمامی کانال های داخلی را بدون برفک در صفحه نمایش پخش می کند. برای دسترسی به کانال های خارجی نیازمند یک دستگاه جداگانه هستید. متاسفانه این تلویزیون فاقد قابلیت ضبط فیلم PVR است. 

کیفیت و قدرت صدا 

یک سیستم صوتی 2 کاناله با دو عدد بلندگو با توان 20 وات و دو عدد بلندگو Tweeter  با توان 10 وات در این دستگاه قرار دارند که در مجموع صدایی به قدرت 30 وات را در محیط تولید و پخش می کنند. این تلویزیون دارای بلندگوهای X-balanced و Bass Reflex است و به تقویت صدا کمک کرده و صدای باکیفیتی را به گوش میرسانند. شرکت سونی برای بخش صدا هم انواع فناوری را تعبیه نموده تا صدایی شفاف و واضح را تجربه نمایید. با Acoustic Auto Calibration از نوع Room & User Position Compensation، صداها باتوجه‌به موقعیت بیننده و شرایط محیط به بهترین کیفیت تنظیم می‌شوند.

 این مدل دارای Voice Zoom 2 است که صدای دیالوگ‌ها را تقویت می‌کند تا صدای مکالمات و گوینده  به‌وضوح به گوش بیننده برسد. قابلیت Acoustic Center Sync به شما اجازه می‌دهد تا تلویزیون را به ساندبار متصل کنید و تجربه صدای باکیفیت‌تری را داشته باشید. در این اتصال تلویزیون به‌عنوان بلندگوی وسط عمل کرده و صدای دیالوگ‌ها را بلند و واضح پخش می‌کند. تلویزیون با استفاده از تکنولوژی Dolby Audio کیفیت صدای با کیفیتی را ارائه می‌دهد. این دستگاه از فرستنده بی سیم مدل WLA-NS7 پشتیبانی می کند که شما با تهیه آن می توانید بدون نیاز به سیم از هدفون یا هندزفری صدایی 3 بعدی و فراگیر را تجربه نمایید. 

کیفیت و قدرت صدا

پخش صدای 3 بعدی 

تلویزیون سونی مدل 55X90L دارای دو قابلیت به نام Dolby Atmos و 3D Surround Upscaling می باشد که صدایی 3 بعدی و فراگیر را در اختیار شما قرار می دهد. با فرمت دالبی اتموس حس حضور در سینما را دارید و هر نوع محتوایی که صدا آن پخش شود هیجان آن را برای شما دو برابر می کند. با Dolby Atmos صدایی فراگیر و سینمایی به گوش شما می رسد و دقیقا حس می نید که در وسط جریان فیلم یا بازی قرار گرفته اید و علت آن هم این مورد بوده که صداها را به صورت چندکاناله و مجازی پخش می کند.  با تکنولوژی 3D Surround Upscaling تقریبا هر صدایی را به‌صورت فراگیر مجازی پخش می‌کند حتی اگر محتوای در حال پخش صدای چندکاناله نداشته باشد و باعث میشود تا شما صدای سه بعدی و 360 درجه را تجربه کنید.

پخش صدای 3 بعدی در تلویزیون سونی 55X90L

حالت های صدا 

در بخش صدا هم همانند تصویر از چندین حالت صدا پشتیبانی شده که عبارتند از Cinema، Dialog، Dolby Audio، Music، Sports و Standard بوده و با فعال کردن هر کدام از آن ها با توجه به محتوا در حال پخش بهترین صدا به گوش شما می رسد. 

مجموع عملکرد ها

از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید متشکریم. در اخر باید گفت که تلویزیون سونی 55X90L که سری 9 و سال ساخت 2023 کارش در کیفیت تصویر برای نمایش خانگی حرف ندارد و از قابلیت‌های گیمینگ حرفه‌ای با رفرش ریت بالا برخوردار است. در واقع اگر یک تلویزیون مناسب بازی با قیمت اقتصادی از برند سونی می‌خواهید، این مدل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی تلقی شود. برای خرید تلویزیون سونی 55X90L به شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
SONY TV X90L 4K 55 Inch

مشخصات

مدل کامل
55X90L
سری
9
سال ساخت
2023
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
استفاده خانگی و معمولی/ بازی و گیمینگ/ تماشای حرفه ای فیلم و سریال
اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
138
نور پس زمینه
Direct Full Array LED
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array LED
عمق رنگ (بیت)
10
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
1261
تاریکی موضعی (Local Dimming)
دارد
کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
2160×3840
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120 هرتز
پردازشگر تصویر
Cognitive Processor XR
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
دارد
سیستم کاهش نویز تصویر
دارد
قابلیت HDR
دارد
فرمت های HDR
Dolby Vision/ HDR10 /HLG
حالت های تصویر
Bravia Core /Calibrated /Cinema /Custom/ Dolby Vision Bright /Dolby Vision Dark Dolby Vision Vivid Game Graphics IMAX Enhanced Netflix Calibrated /Photo /Standard/ Vivid
توان خروجی صدا (وات)
30 وات
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio/Sound Positioning Tweeter /X-Balanced
تعداد بلندگو
2
نوع بلندگوها
Full Range (Bass Reflex) Tweeter
ووفر
ندارد
تکنولوژی صوتی
3D Surround Upscaling /Dolby Atmos /Dolby Audio DTS Digital Surround
فناوری تقویت صدای دیالوگ
دارد
سیستم کاهش نویز صدا
-
صدای فراگیر و سه بعدی
ندارد
حالت های صدا
Cinema/ Dialog/ Dolby Audio /Music /Sports /Standard
پردازشگر صدا
Cognitive Processor XR
مناسب برای کنسول های بازی
نسل 9
فناوری ALLM
دارد
فناوری VRR
دارد
فناوری AMD Free Sync
دارد
فناوری Nvidia G-Sync
دارد
فناوری HGIG
دارد
حالت بازی (Game Mode)
دارد
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
9.5
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه
11.0
نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
حافظه داخلی (گیگابایت)
32 گیگ
قابلیت نصب برنامه
دارد
ریموت کنترل هوشمند
دارد
دستیار صوتی
دارد
جستجوی صوتی
دارد
قابلیت اجرای دستورات صوتی
دارد
قابلیت اتصال به موبایل
دارد
قابلیت انتقال صدا به موبایل
دارد
اتصال کروم کست (Chromecust)
دارد
پشتیبانی از Apple Airplay
دارد
پشتیبانی از Apple HomeKit
دارد
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
دارد
پشتیبانی از DLNA
دارد
مرورگر وب
دارد
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
دارد
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
دارد
تله تکست (Teletext)
دارد
منو فارسی
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4
نسخه HDMI
2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
دارد
نوع کانال برگشتی صدای HDMI
ARC/ eARC
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
2
نسخه ورودی USB
2.0
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
ندارد
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
دارد
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
ندارد
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
دارد
خروجی هدفون
دارد
ورودی سریال Rs-232
ندارد
ورودی آنتن RF
دارد
تعداد ورودی آنتن RF
دارد
بلوتوث (Bluetooth)
دارد
نسخه بلوتوث Bluetooth
دارد
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio) /AVRCP (AV remote control)/ HID (mouse/keyboard connectivity)/ HOGP (Low Energy device connectivity) /SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
دارد
نسخه شبکه بی سیم Wi-Fi
5
پورت LAN
دارد
قابلیت Wi-Fi Direct
دارد
پشتیبانی از IR Bluster
ندارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
ندارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
دارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
ندارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
دارد
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)
دارد
زبان طراحی
One Slate
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
نقره ای تیره
رنگ پایه
نقره ای تیره
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
دو طرف و خطی
تعداد حالت های قابل تنظیم
2
قابلیت نصب روی دیوار
دارد
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
300×300
ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1225x738x345
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1225x707x56
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1350x839x162
وزن با پایه (کیلوگرم)
0.8
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
16.9
وزن پایه (کیلوگرم)
0.8
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
24
منبع تغذیه
AC 220-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
دارد
خاموش شدن خدکار
دارد
حالت استندبای
دارد
مصرف برق در حالت استندبای (وات)
0.5
ریموت کنترل
دارد
باتری ریموت کنترل
دارد
پایه رومیزی
دارد
پایه دیواری (براکت)
ندارد
پیچ اتصال پایه
دارد
کابل برق
دارد
دفترچه راهنما
دارد
مشخصات تیونر
-
نسبت تصویر
16:9
موتور تصویر
Cognitive Processor XR
قابلیت HDR10
دارد
قابلیت HLG
دارد
Dolby Vision
دارد
4K X-REALITY PRO™
دارد
نظرات
بدون نظر

ویژگی های کلی تلویزیون

مدل کامل
55X90L
سری
9
سال ساخت
2023
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
استفاده خانگی و معمولی/ بازی و گیمینگ/ تماشای حرفه ای فیلم و سریال

ویژگی های صفحه نمایش تلویزیون

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
138
نور پس زمینه
Direct Full Array LED
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array LED
عمق رنگ (بیت)
10
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
1261
تاریکی موضعی (Local Dimming)

ویژگی های تصویر تلویزیون

کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
2160×3840
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120 هرتز
پردازشگر تصویر
Cognitive Processor XR
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
سیستم کاهش نویز تصویر
قابلیت HDR
فرمت های HDR
Dolby Vision/ HDR10 /HLG
حالت های تصویر
Bravia Core /Calibrated /Cinema /Custom/ Dolby Vision Bright /Dolby Vision Dark Dolby Vision Vivid Game Graphics IMAX Enhanced Netflix Calibrated /Photo /Standard/ Vivid

ویژگی های صدا تلویزیون

توان خروجی صدا (وات)
30 وات
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio/Sound Positioning Tweeter /X-Balanced
تعداد بلندگو
2
نوع بلندگوها
Full Range (Bass Reflex) Tweeter
ووفر
تکنولوژی صوتی
3D Surround Upscaling /Dolby Atmos /Dolby Audio DTS Digital Surround
فناوری تقویت صدای دیالوگ
سیستم کاهش نویز صدا
صدای فراگیر و سه بعدی
حالت های صدا
Cinema/ Dialog/ Dolby Audio /Music /Sports /Standard
پردازشگر صدا
Cognitive Processor XR

ویژگی های گیمینگ تلویزیون

مناسب برای کنسول های بازی
نسل 9
فناوری ALLM
فناوری VRR
فناوری AMD Free Sync
فناوری Nvidia G-Sync
فناوری HGIG
حالت بازی (Game Mode)
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
9.5
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه
11.0

امکانات هوشمند تلویزیون

نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
حافظه داخلی (گیگابایت)
32 گیگ
قابلیت نصب برنامه
ریموت کنترل هوشمند
دستیار صوتی
جستجوی صوتی
قابلیت اجرای دستورات صوتی
قابلیت اتصال به موبایل
قابلیت انتقال صدا به موبایل
اتصال کروم کست (Chromecust)
پشتیبانی از Apple Airplay
پشتیبانی از Apple HomeKit
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
پشتیبانی از DLNA
مرورگر وب
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
تله تکست (Teletext)

ویژگی های ارتباطی تلویزیون

ورودی HDMI
تعداد ورودی HDMI
4
نسخه HDMI
2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
نوع کانال برگشتی صدای HDMI
ARC/ eARC
ورودی USB
تعداد ورودی USB
2
نسخه ورودی USB
2.0
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
خروجی هدفون
ورودی سریال Rs-232
ورودی آنتن RF
تعداد ورودی آنتن RF
بلوتوث (Bluetooth)
نسخه بلوتوث Bluetooth
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio) /AVRCP (AV remote control)/ HID (mouse/keyboard connectivity)/ HOGP (Low Energy device connectivity) /SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
نسخه شبکه بی سیم Wi-Fi
5
پورت LAN
قابلیت Wi-Fi Direct
پشتیبانی از IR Bluster

گیرنده های دیجیتال تلویزیون

گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)

ویژگی های طراحی تلویزیون

زبان طراحی
One Slate
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
نقره ای تیره
رنگ پایه
نقره ای تیره
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
دو طرف و خطی
تعداد حالت های قابل تنظیم
2
قابلیت نصب روی دیوار
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
300×300

ویژگی های ابعاد تلویزیون

ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1225x738x345
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1225x707x56
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1350x839x162

ویژگی های وزن تلویزیون

وزن با پایه (کیلوگرم)
0.8
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
16.9
وزن پایه (کیلوگرم)
0.8
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
24

ویژگی های برق و تغزیه تلویزیون

منبع تغذیه
AC 220-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
خاموش شدن خدکار
حالت استندبای
مصرف برق در حالت استندبای (وات)
0.5

لوازم جانبی تلویزیون

ریموت کنترل
باتری ریموت کنترل
پایه رومیزی
پایه دیواری (براکت)
پیچ اتصال پایه
کابل برق
دفترچه راهنما

سایر ویژگی‌ها

منو فارسی
مشخصات تیونر
نسبت تصویر
16:9
موتور تصویر
Cognitive Processor XR
قابلیت HDR10
قابلیت HLG
Dolby Vision
4K X-REALITY PRO™

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم