تلویزیون سونی 65X85L

تلویزیون ال ای دی سونی 65 اینچ 4K مدل X85L 2023

✅ سال عرضه: 2023
✅ کشور سازنده: ژاپن
✅ کشور مونتاژ: مالزی
✅ کیفیت تصویر: 4K
✅ رفرش ریت: 120 هرتز 
✅ سیستم عامل: Android
✅ نوع صفحه نمایش: LED

ادامه مطلبShow less
63,200,000 تومان (بدون مالیات)
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

رنگ
گارانتی ضمانت نامه
مرجع:
SONY TV X85L 4K 65 Inch
نام تجاری:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
You may also like
توضیحات

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ 65X85L

تلویزیون سونی 65X85L از مدل های میان رده سری 8 شرکت سونی می باشد. سونی هم یکی از برند های تولید لوازم صوتی و تصویری بوده که طرفداران خاص خود را دارد. این مدل برای استفاده خانگی و معمولی، تماشای فیلم و سریال و گیمینگ به صورت حرفه ای مناسب می باشد. این دستگاه ساخت کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد. تصاویر در این محصول با کیفیت تصور 4K و رزولوشن 2160×3840 پیکسل نمایش داده می شود و بدون شک هر کاربری از ان راضی خواهد و همه محتواها را با کیفیت بسیار عالی نمایان می سازد. این دستگاه دارای صفحه نمایش LED بوده و از نور پس زمینه Direct Full Array LED برخوردار می باشد. سیستم صوتی همانند تمامی مدل های میان رده دیگر دارای دو عدد بلندگو در سمت چپ و راست تلویزیون بوده که صدایی به قدرت 20 وات را پخش می کنند. برای استفاده راحت تر شما سونی این دستگاه را به سیستم عامل Android TV مجهز نموده که دارای رابط کاربری بسیار آسان و راحت می باشد. همچنین امکانات هوشمند و کاربردی را در یک منو تمام صفحه برای شما جای داده تا بتوانید در طول روز سرگرمی مناسبی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید. لطفا با ما همراه باشید تا تمامی امکانات این تلویزیون را به شما توضیح دهیم.

کیفیت تصویر 

کیفیت تصویر هر کاربری که قصد خرید تلویزیون را داشته باشد اولین بحث که به آن توجه می کند بخش تصویر می باشد. کیفیت تصویر فورکی در تلویزیون سونی 65X85L پشتیبانی می شود که بهترین کیفیت تصویر را در نمایشگر ایجاد می کند. به طور کلی وضوح تصویر تلویزیون های سونی همیشه سر زبان بوده و این بند نه تنها توانسته وضوح عالی را در تلویزیون های خود ارائه دهد بلکه با استفاده از برخی فناوری های بخش تصویر محتواهای واقعی را با حداکثر جزئیات نمایش می دهد.

رزولوشن

رزولوشن عامل تشخیص کیفیت تصویر می باشد در 4K از رزولوشن 2160×3840 پیکسل پشتیبانی می شود. این میزان رزولوشن خبر از 8 میلیون پیکسل در صفحه نمایش می دهد.

رفرش ریت 120 هرتز

این مدل تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز بهره برده است که تصاویر را با کیفیت بالا و جزئیات کامل نمایش می دهد، حتی امکان ارائه تصاویر بدون تاری و با وضوح بسیار بالا دارا است به این روال شاهد نمایش تصاویر با کیفیت بالا و وضوح نمایش بالا می باشیم. رفرش ریت در تلویزیون باعث می شود تا صحنه های بازی، مسابقات ورزشی، فیلم های اکشن و... به گونه ای ارائه شوند که از لحظه به لحظه آن لذت ببریم. در کنار رفرش ریت 120 هرتز قابلیت XR Motion Clarity وجود دارد که با تحلیل به موقع در چندین فریم قابلیت بازسازی نمایش را داشته و تضمین کننده نمایش شفاف و روان محتواهای پر سرعت همچون فیلم های اکشن، بازی و برنامه های ورزشی در تلویزیون سونی 65X85L می باشد.

 کنتراست بالا

کنتراست هم یکی از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت تصویر می باشد و تلویزیون سونی 65X85L از فناوری نوردهی موضعی Local Dimming پشتیبانی می کند. نوردهی موضعی نور پس زمینه قسمت هایی از صفحه نمایش را که تیره‌تر هستند کاهش می دهد. این کار باعث می شود تا قسمت های تیره صفحه عمیق‌تر و پر رنگ تر نمایش داده شوند. این قابلیت به معنی افزایش کنتراست با افزایش عمق مشکی می باشد. با قابلیت X-Tended Dynamic Range می توان در شب و در محیط های تاریک به تماشای فیلم و سریال بپردازید این قابلیت باعث ایجاد کنتراست بالا وافزایش عمق رنگ مشکی در هر صحنه در تصویر می شود. تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer هم باعث ببهود کنتراست در این دستگاه شده است.

روشنایی با فناوری HDR

عوامل تاثیر گذار هم برای روشنایی وجود دارد و یکی از این موارد محدوده دینامیکی بالا HDR می باشد  که نقشی اساسی را بر کیفیت و وضوح تصاویر خواهد داشت. این ویژگی به صورت مستمر با بهبود رنگ‌بندی یک تصویر می‌تواند به تشدید جزئیات قابل نمایش در آن کمک کند. از این رو محتواهای HDR به نسبت SDR دارای وضوح رنگ و جزئیات بیشتری هستند. برای بهبود کارکرد تلویزیون در امکان نمایش جزئیات رنگ کامل محتواهای HDR از قابلیت Object-based HDR Remaster استفاده شده است. این ویژگی با بهبود کنتراست و روشنایی نمایشگر می‌تواند جزئیات تصویر بیشتری را برای بیننده نمایان سازد. از فرمت‌های HDR از جمله HDR10، HLG و Dolby Vision در تلویزیون سونی 65X85L  استفاده شده تا کیفیت بهتر در نمایش محتواهای HDR را در اختیار داشته باشید. دالبی ویژن (Dolby Vision) که از همه فرمت های HDR بالاتر بوده باعث می شود تا رنگ و کنتراست در هر نوع محتوایی افزایش پیدا کند و لذت دیدن هر نوع تصویر و فیلمی را برای شما چنیدن برابر کرده است. فناوری Ambient Optimisation در کنار حسگر نور روشنایی صفحه را با لحاظ کردن روشنایی اتاق بهینه می‌کند. در واقع سنسور هوشمند نور محیط را ارزیابی می‌کند و به دنبال آن روشنایی صفحه در اتاق‌های روشن برای نمایش جزئیات افزایش پیدا کرده و در اتاق‌های تاریک بالعکس کاهش می یابد.

دقت رنگ

حضور رنگ های پر رنگ با طیف رنگی بالا در کیفیت تصویر بسیار اثر دارد. این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت برخوردار بوده و طیف های رنگی گسترده ای را برای شما ایجاد می کند. شرکت سونی برای بخش رنگ دو فناوری XR Triluminos Pro و Live Color  را به کار گرفته است. در XR TRILUMINOS PRO میلیاردها رنگ موجود بوده و این فناوری در ترکیب دقیق رنگ‌ها و به وجود آوردن رنگ جدید بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. با وجود این فناوری رنگ‌های نمایش داده شده بسیار طبیعی و واقعی به نظر می‌رسند.  تلویزیون‌های سونی به لطف تکنولوژی Live Color نیز می‌توانند تصاویری با دامنه گسترده‌ای از رنگ‌ ها با جلوه ای طبیعی و زنده را به نمایش بگذارد.

دقت رنگ

پردازنده و عملکرد آن

پردازنده های تصویر همواره اصلی ترین بخش قلب طراحی تلویزیون های سونی بوده و هستند. امسال سونی برای تلویزیون گیمینگ خود یعنی X85L یک پردازشگر تصویر 4K HDR Processor X1 استفاده نموده؛ این پردازنده به واسطه هوش مصنوعی به پردازش تصویر، صدا و عملیات تلویزیون می پردازد و همه آن ها را دقیقا به شکلی که انسان در واقعیت می بیند و یا می شنود پردازش می کند. این مغز متفر بهترین و با کیفیت ترین محتواها را عرضه می نماید. محتواهای کم کیفیت یا بی کیفیت در تلویزیون به کمک تکنولوژی 4K X-Reality PRO را ارتقا داده و نزدیک به 4K نمایش می دهد از این رو شما در این دستگاه هیچ تصویر کم کیفیت یا بی کیفیت را مشاهده نمی کنید.

ویژگی های کیفیت تصویر

✅ کیفیت تصویر: 4K

✅ رزولوشن تصویر : 2160×3840 پیکسل

✅ نوع HDR: بالاترین فرمت HDR10

صفحه نمایش

تلویزیون 2023 سونی مدل X85L دارای صفحه نمایش LED است. این صفحه نمایش نسبت به تمامی نمایشگر های دیگر ارزان قیمت است و به دلیل قیمت کمتر با استقبال بسیاری از کاربران مواجه شده است. از مزایا آن می توان ب نمایش تصامویر با کیفیت، طول عمر بالا و مصرف انرژی کم اشاره کرد. نور پس زمینه Direct Full Array LED نور ها را با دقت بیشتری کنترل می کند. از این رو سطوح سیاه بهتر و روشنایی واقعی تری را در ویدیو ها و صحنه ها مشاهده می کند. 

پنل VA

تلویزیون سونی 55X85L از پنل VA پشتیبانی می کند. این پنل مزایا و معایب خاص خود را دارد. نسبت به پنل های IPS از زاویه دید بالایی برخوردار نیستند. اما در محیط های تاریک می تواند تصاویر را با کنتراست بالا و رنگ مشکی عمیق تر نمایش دهد. از این رو در هنگام شب یا در محیط های تاریک تماشای فیلم و سریال بسیار لذت بخش خواهد بود. 

ویژگی های صفحه نمایش

✅ نوع صفحه نمایش : LED

✅ نور پس زمینه : Direct LED

✅ نوع پنل: VA

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی و ساختار امروزه بیشتر مردم به طراحی محصولات خود اهمیت بالایی می دهند و تلویزیون هم چون در خانه قرار می گیرد اگر دارای طراحی زیبا و مدرن باشد بدون شک دکوراسیون منزل شما را چند درجه ارتقا می دهد. تلویزیون سونی مدل 65X80L با طراحی ساده و رنگ مشکی در اتاق نشمین شما خودنمایی می کند.

پایه های T شکل با قابلیت تنظیم ارتفاع

پایه های T شکل در دو طرف تلویزیون نصب شده و وزن تمام تلویزیون را برعهده دارند. همچنین محکم می باشند بنابراین کاربران هیچ نگرانی بابت لرزش پایه ها نداشته باشند چون از استحکام بالایی برخوردار می باشند. البته خبر خوبی که در مورد این پایه ها باید گفت این بوده که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند از این رو شما می توانید انواع سندبار را در زیر آن قرار دهید و سیستم صوتی مانع از دیدن پایین صفحه نمایش نخواهد شد. جنس حاشیه های دور صفحه نمایش آلومینیومی بوده اما پشت تلویزیون یک دست با رنگ مشکی است و همچنین جنس پشت تلویزیون پلاستیک می باشد که تا حدودی مقاومت مطلوبی را دارد. در پشت تلویزیون متاسفانه برای مدیریت کابل های شما چیزی مشاهده نمی شود و سونی در طراحی پشت پنل تلویزیون سونی الگو شطرنجی ریز را برای آن به کار برده است. پورت های ارتباطی هم در پشت تلویزیون در یک بریدگی سمت راست و کناره های تلویزیون قرار گفته اند.

قابلیت اتصال به دیوار

تلویزیون سونی 65X85L از قابلیت اتصال به دیوار پشتیبانی می کند. کاربران می توانند با جداسازی پایه ها و با یک براکت 300×300 این دستگاه را به دیوار متصل کنند. برای مواقعی که از این تلویزیون استفاده ندارید برنامه Living Decor به شما اجازه می دهد تا یک عکس هنری یا هر تصویری به دلخواه خود را در صفحه نمایش این دستگاه را قرار دهید و جلوه ای بسیار شیک و مردن را به این دستگاه می دهد بخصوص روی دیوار اگر این قابلیت را فعال نمایید این محصول همانند یک تابلو هنری عمل می کند. ضخامت و حاشیه های باریک ضخامت بدنه نسبت به مدل‌های سال‌های گذشته از همین سری بسیار کاهش یافته و هم‌ اکنون در سال 2023 شاهد تولید تلویزیونی عالی با کمترین میزان ضخامت در بدنه هستیم. ضخامت تلویزیون سونی 65X85L بسیار ناچیز می باشد. حاشیه های دور تا دور نمایشگر هم باریک بوده تا کاربران در هنگام تماشای محتوا تمرکزشان فقط روی محتوا در حال پخش باشد.

مدیریت کابل ها

در داخل جعبه بسته بندی این دستگاه دو عدد گیره قرار دارد کا با وصل کردن آن ها به پایه های این تلویزیون می توان تا حدودی به کابل های پشت دستگاه خود نظم و ترتیب بدهید.

طراحی و ساختار تلویزیون سونی X85L

ویژگی های طراحی

✅ حاشه دور صفحه: -

✅ ضخامت: -

✅ جنس پنل پشت تلویزیون: پلاستیک

✅ نوع پایه: T شکل

✅ اندازه براکت: 300×400

این تلویزیون در سایز های 55، 65 و 75 اینچ عرضه شده است و شما برای دریافت قیمت تلویزیون سونی 65X85L در سایز های دیگر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید

تلویزیون سونی X85L

اجرای کنسول های بازی

تلویزیون سونی 65X85L از ارزانترین مدل های گیمینگ سونی می باشد که می توان بازی های حرفه ای نسل 9 مانند PS5 و Xbox Series X یا Xbox Series S را با ظرفیت کامل خود ارائه دهد. با پورت HDMI 2.1 می توانید هر نوع کنسول بازی را به این تلویزیون متصل نمایید. سونی برای کاهش تاخیر در ورودی و بالاردن گرافیک در هنگام اجرا تصاویر در حین بازی از فناوری Nvidia G-Sync استفاده کرده است. سونی در این محصول از فناوری VRR پشتیبانی می کند، به شکلی که نرخ نوسازی همگام با نوع تصاویر تعریف می شود و در این حالت زمان پاسخ دهی پردازنده به شکل بسیار عالی در پردازش تصاویر کاهش پیدا می کند. فناوری ALLM در صورت نصب کنسول بازی به این دستگاه تلویزیون سریعا به حالت بازی می رود و تاخیر ورودی را به حداقل ممکن (یعنی باعث کاهش تاخیر ورودی خواهد شد)می رساند.

حالت HGIG در این دستگاه پشتیبانی نمی شود اما به جای آن قابلیت Auto HDR Tone Mapping برای نمایش دقیق بازی های HDR مورد استفاده قرار می گیرد این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق و رنگ های طبیعی از بازی های HDR را مشاهده کنید و لذت دیدن هر نوع محتوایی را در بازی برای شما افزایش داده است. قابلیت Auto Genre Picture Mode هم بدون دخالت شما و به‌طور خودکار با نصب PS5 تلویزیون به حالت بازی تبدیل می‌شود تا تأخیر را به حداقل برساند و پاسخگویی را به حداکثر برساند. هنگام تماشای فیلم برای صحنه‌های گویاتر به حالت فیلم برمی‌گردد.

سونی امسال برای بخش گیمینگ قابلیت های فراوانی را به کار برده که یکی از این موارد Game Menu بوده اگر حالت بازی را فعال نمایید منو بازی یعنی  Game Menu برای شما فعال می شود. این منو یک نوار ابزار بوده و به کاربران این امکان را می دهد تا در هنگام بازی و بدون توقف آن به تعدادی تنظیمات دسترسی داشته باشید. یکی از قابلیت ها که در این نوار ابزار وجود دارد قابلیت  Black Equalizer بوده و باعث می شود تا صحنه های تیره رنگ های مشکی به درستی مشاهده شود. یک قابلیت مخصوص گیمینگ دیگر به نام قابلیت Crosshair برای این منوی کاربردی و هیجان انگیز در نظر گرفته‌شده که باعث می شود شما بازی های شوتر را به درستی انجام دهید و به یک تیرانداز حرفه ای تبدیل شوید. با قابلیت Screen Size هم می توانید که اندازه صفحه نمایش تلویزیون را به دلخواه خود تنظیم نمایید.

اجرای کنسول های بازی

ویژگی های گیمینگ

✅ نرخ نوسازی: 120 هرتز 

✅ تأخیر در ورودی: -

✅ HDMI در نسخه: 2.1

امکانات هوشمند

یکی از سوالاتی که امروزه خریداران از فروشندگان تلویزیون می کنند هوشمند بودن دستگاه می باشد و همانند کیفیت تصویر از اهمیت بالایی برخودار می باشد و کاربران علاقه دارند که تلویزیون هوشمند باشد تا بتوانند در طول سرگرمنی مناسبی را داشته باشند.

سیستم عامل Android

تلویزیون سونی 65X80L از سیستم عامل Android پشتیبانی می کند و کارکرد آن همانند گوشی های اندروید شما بوده همان قدر ساده و قابل فهم. این رابط کاربری امکانات هوشمند را برای شما به ارمغان آورده و همه آن ها را در یک منو تمام صفحه برای شما ایجاد کرده است. این دستگاه دارای حافظه داخلی 32 گیگ بوده که 19 گیگ در دسترس شما قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای نصب برنامه های مورد نظر خود استفاده کنید. فروشگاه Google Play که قبلا روی تلویزیون نصب شده امکان دانلود و نصب هر نوع برنامه ای را به شما می دهد در این فروشگاه برنامه های متعددی قرار دارد. پشتیبانی از منو و زبان فارسی کار شما را با این دستگاه بسیار راحت تر کرده است. متاسفانه این محصول قابلیت ضبط فیلم PVR را ندارد. در مرورگر وب در صفحات وب به جستجو هر چیزی که مایلید بپردازید. این محصول از اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می کند که به واسطه آن می توانید تمامی لوازم خانگی هوشمند خود را از طریق تلویزیون یا از راه دور و از طریق گوشی کنترل کنید البته باید برنامه Google Home روی موبایل خود نصب کنید.

اتصال به اینترنت

قابلیت اتصال به اینترنت هم به روش کابل و هم بدون سیم امکان پذیر است. اگر می خواهید بدون نیاز به سیم به اینترنت این دستگاه متصل شوید ابتدا باید مودم داشته باشید و در مخابرات برای ان اینترنت فعال کنید سپس با استفاده از علامت وای فای در تلویزیون نام و رمز مودم خانگی خود را وارد کنید تا تلویزیون به اینترنت متصل شود. روش دیگر یعنی با سیم هم بدین صورت بوده که با استفاده از یک کابل و از طریق پورت LAN در پشت تلویزیون و پشت مودم به هم متصل کنید.

قابلیت اجرا دستورات صوتی

تلویزیون هوشمند سونی X85L از فرمان صوتی پشتیبانی می کند و می توانید با صدای خود به مدیریت و تنظیمات تلویزیون بپردازید. این تلویزیون دارای میکروفن داخلی است و شما می توانید بدون استفاده از ریموت کنترل و با استفاده از قابلیت Hands-free Voice Search تنها از طریق دستورات صوتی آن را کنترل نمایید. همچنین سونی این مدل را به دستیار صوتی گوگل مجهز کرده است و امکاناتی مانند جستجوی صوتی و دستورات صوتی مختلف برای تغییر کانال، تنظیم صدا و اجرای برنامه ها را در اختیار شما قرار می دهد. با جستجو صوتی می توانید بدون نیاز به تایپ کردن و با استفاده از صدا خود به جستجو محتواهای مورد نظر خود بپردازید.

قابلیت اجرا دستورات صوتی

ریموت کنترل هوشمند و همه کاره

تلویزیون سونی مدل 65X85L دارای یک ریموت کنترل RMF-TX810V بوده که به صورت بلوتوث به تلویزیون متصل می شود. این ریموت بسیار خوش دست طراحی شده و دکمه و قابلیت های اضافی در آن حذف شده است. جنس این ریموت از پلی اورتان بوده و دکمه های آن 99.9% آنتی باکتریال می باشد. این ریموت دارای میکروفون داخلی بوده و شما با استفاده از آن می توانید از دستیار صوتی یا جستجو صوتی استفاده کنید. همچنین اگر هر دستگاهی به تلویزیون متصل باشد دیگر لازم نیست جهت کنترل کردن آن هریموت کنترل آن دستگاه را داشته باشید بلکه از طریق این ریموت تلویزیون می توانید همه دستگاه ها متصل شده را با آن کنترل نمایید.

ریموت کنترل هوشمند و همه کاره

اتصال گوشی های اندروید یا IOS به تلویزیون

شرکت سونی برای اینکه موبایل های هوشمند خود را به تلویزیون 65X85L نصب کنید قابلیت Chromecast Built-in را در تلویزیون قرار داده و شما به وسیله آن دیگر نیازی به خرید کروم کست جداگانه ندارید. با این قابلیت موبایل هوشمند خود را اعم از اندروید و آیفون به تلویزیون متصل کنید. برای استفاده از کروم کست داخلی تلویزیون می بایست برنامه Google Home را بر روی موبایل خود نصب کرده و از طریق آن به این تلویزیون متصل شوید. با این قابلیت دیگر نه کاربران اندروید و نه کاربران ایفون محدودیتی برای استفاده از آن را ندارند. توجه داشته باشید کاربران اپل از طریق قابلیت Apple Airplay می توانند گوشی خود را به این محصول متصل کنند. متاسفانه قابلیت انتقال صدا در این دستگاه وجود ندارد.

اتصال گوشی های اندروید یا IOS به تلویزیون

دوربین BRAVIA CAM سونی

تلویزیون گیمینگ سونی مدل 65X85L از دوربین Bravia Cam پشتیبانی میکنند. دوربین BRAVIA CAM که باید به صورت جداگانه خریداری شود از طریق درگاه USB بالای تلویزیون نصب می شود. شما میتوانید با استفاده از دوربین BRAVIA CAM و به کمک ژست های حرکتی به تنظیمات تلویزیون بپردازید یا تماس صوتی و تصویری با همکاران خود برقرار کنید.

دوربین BRAVIA CAM سونی

ویژگی های تلویزیون

✅ سیستم عامل: Android

✅ حافظه داخلی: 32 گیگ

✅ نسخه WiFi: وای فای 5

✅ نسخه بلوتوث: بلوتوث 4.2

پورت و روش های اتصال 

تلویزیون سونی 65X85L در پشت دستگاه دارای تعداد ورودی و خروجی می باشد که یکی از آن ها 4 پورت HDMI بوده که 3 و 4 آن ها نسخه 2.1 بوده و برای گیمرها از اهمیت بالایی برخودار می باشد. گیمر های حرفه ای باید کنسول های نسل جدید را به این پورت و نسخه متصل نمایند. 2 پورت USB، خروجی هدفون، کامپوزیت، ورودی RF و پورت شبکه LAN از دیگر پورت های این دستگاه هستند. وای فای و بلوتوث 4.2 از اتصالات غیر مستقیم این دستگاه به شمار می روند.

کیفیت و قدرت صدا 

تلویزیون سونی X85L همانند تمامی مدل های میان رده دیگر از توان صوتی 20 وات استفاده کرده که از دو عدد بلندگو این صدا خارج می شود. بلندگوهای این دستگاه در سمت چپ و راست تلویزیون قرار گرفته است. صدا در این تلویزیون بسیار همگام با تصویر ارائه می شود و در بالاترین ولوم نیز هیچ افت صدایی لحاظ نمی شود و دلیل آن وجود فناوری های صوتی متعدد در این دستگاه می باشد. نوع بلندگوهای این دستگاه Bass Reflex بوده که باعث می شود صداها در این تلویزیون بلند و قدرتمند تر پخش شود. فناوری DTS Digital Surround قابلیت پخش صدای چند کاناله را در سینماها و سیستم‌های سرگرمی خانگی فراهم کرد. این فناوری به شنوندگان امکان پخش صدای فضایی و تجربه صوتی سینمایی را در خانه خود می‌داد.

کیفیت و قدرت صدا

صدایی فضایی و یک تجربه سینمایی

Dolby Atmos یک فناوری پیشرفته صوتی است که قابلیت پخش صدای فضایی و سه‌بعدی را فراهم می‌کند. این فناوری به شنوندگان امکان می‌دهد تا احساس حضور در فضای سینما را در خانه خود داشته باشند و صداها را در فضای دقیقی مشاهده کنند. Dolby Vision یک فناوری تصویری پیشرفته است که رنگ‌ها، روشنایی و کنتراست تصاویر را بهبود می‌بخشد. با استفاده از Dolby Vision و Dolby Atmos ترکیبی از تجربه صوتی و تجربه تصویری بی‌نظیری ایجاد می‌شود.

Dolby Atmos

حالت های صدا

در تلویزیون سونی 65X85L از حالت های صدا متنوع از جمله Cinema، Dialog، Dolby Audio، Music، Sports، Standard پشتیبانی می شود که شما با توجه به نوع محتوا در حال پخش می توانید یکی از این حالت ها را انتخاب نمایید.

مجموع عملکرد ها

تلویزیون 2023 ال ای دی سونی X85L یک میان رده ارزان قیمت از سری 8 سونی است که امکانات حرفه‌ای و قابل قبولی برای ارائه دارد. ظاهر نمایشگر بسیار ساده و شیک کار شده که پایه‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده و می‌توانید روی هر میزی آن را قرار دهید، در واقع این مدل مناسب برای نمایش خانگی است که کیفیت تصویر فورکی مناسب با درجه وضوح عالی دارد و ارزش خرید بالایی دارد. با وجود رفرش ریت 120 هرتز و پورت HDMI 2.1 می توان از این دستگاه برای بازی های حرفه ای استفاده کنید و این یک خبر خوب برای گیمر های حرفه ای می باشد. این دستگاه هوشمند بوده و از سیستم عامل اندروید 11 استفاده می کند و همه قابلیت های هوشمند را در یک منو تمام صفحه قرار داده است. جهت خرید تلویزیون سونی 65X85L به شماره های درج شده در سایت اصلی کالا تملس حاصل فرمایید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
SONY TV X85L 4K 65 Inch

مشخصات

مدل کامل
65X85L
سری
8
سال ساخت
2023
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
استفاده خانگی و معمولی/بازی و گیمینگ/تماشای حرفه ای فیلم و سریال
اندازه صفحه نمایش (اینج)
65 اینچ
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
138
نور پس زمینه
Direct Full Array LED
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array LED
عمق رنگ (بیت)
10 (8+FRC)
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
-
تاریکی موضعی (Local Dimming)
دارد
بدون سو سو زدن (Flicker-free)
دارد
کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
2160×3840
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120 هرتز
پردازشگر تصویر
4K HDR Processor X1
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
دارد
سیستم کاهش نویز تصویر
دارد
قابلیت HDR
دارد
فرمت های HDR
Dolby Vision/ HDR10/ HLG
حالت های تصویر
Cinema/ Custom/ Dolby Vision Bright/ Dolby Vision Dark/ Dolby Vision Vivid/ Game/ Graphics/ Photo/ Standard/ Vivid
توان خروجی صدا (وات)
20
تعداد کانال های صوتی
2
سیستم های صوتی
Double Bass Reflex/ X-Balanced
تعداد بلندگو
2
نوع بلندگوها
Full Range (Bass Reflex)
ووفر
ندارد
تکنولوژی صوتی
Dolby Atmos/ Dolby Audio/ DTS Digital Surround
فناوری تقویت صدای دیالوگ
دارد
سیستم کاهش نویز صدا
دارد
صدای فراگیر و سه بعدی
دارد
حالت های صدا
Cinema/ Dialog/ Dolby Audio/ Music/ Sports/ Standard
پردازشگر صدا
-
مناسب برای کنسول های بازی
نسل 9
فناوری ALLM
دارد
فناوری VRR
دارد
فناوری AMD Free Sync
ندارد
فناوری Nvidia G-Sync
دارد
فناوری HGIG
دارد
حالت بازی (Game Mode)
دارد
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
-
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه
-
نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
حافظه داخلی (گیگابایت)
32 گیگ
قابلیت نصب برنامه
دارد
ریموت کنترل هوشمند
دارد
دستیار صوتی
دارد
جستجوی صوتی
دارد
قابلیت اجرای دستورات صوتی
دارد
قابلیت اتصال به موبایل
دارد
قابلیت انتقال صدا به موبایل
ندارد
اتصال کروم کست (Chromecust)
دارد
پشتیبانی از Apple Airplay
دارد
پشتیبانی از Apple HomeKit
دارد
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
دارد
پشتیبانی از DLNA
دارد
مرورگر وب
دارد
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
دارد
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
دارد
تله تکست (Teletext)
دارد
منو فارسی
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد/2 عدد HDMI 2.0 و 2 عدد HDMI 2.1
نسخه HDMI
2 عدد 2.0 و 2 عدد 2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
دارد
نوع کانال برگشتی صدای HDMI
ARC
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
2 عدد
نسخه ورودی USB
1 عدد USB 2.0 و 1 عدد USB 3.0
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
ندارد
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
دارد
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
ندارد
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
دارد
خروجی هدفون
دارد
ورودی سریال Rs-232
ندارد
ورودی آنتن RF
دارد
تعداد ورودی آنتن RF
1
بلوتوث (Bluetooth)
دارد
نسخه بلوتوث Bluetooth
دارد
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio)/ AVRCP (AV remote control)/ HID (mouse/keyboard connectivity)/ HOGP (Low Energy device connectivity)/ SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
دارد
نسخه شبکه بی سیم Wi-Fi
نسخه 5
پورت LAN
دارد
قابلیت Wi-Fi Direct
دارد
پشتیبانی از IR Bluster
ندارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
دارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
دارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
ندارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
ندارد
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)
ندارد
زبان طراحی
-
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
مشکی
رنگ پایه
مشکی
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
دو طرف و خطی
تعداد حالت های قابل تنظیم
1
قابلیت نصب روی دیوار
دارد
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
300×400
ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1447x907x336
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1447x832x57
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1576x1015x169
وزن با پایه (کیلوگرم)
24.7
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
23.6
وزن پایه (کیلوگرم)
1.1
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
33
منبع تغذیه
AC 220-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
دارد
خاموش شدن خدکار
دارد
حالت استندبای
دارد
مصرف برق در حالت استندبای (وات)
0.5
ریموت کنترل
دارد
باتری ریموت کنترل
دارد
پایه رومیزی
دارد
پایه دیواری (براکت)
ندارد
پیچ اتصال پایه
دارد
کابل برق
دارد
دفترچه راهنما
دارد
مشخصات تیونر
-
نسبت تصویر
16:9
موتور تصویر
4K HDR Processor X1
قابلیت HDR10
دارد
قابلیت HLG
دارد
ویژگی های اسمارت
-
Dolby Vision
دارد
اقلام همراه
-
ابعاد پایه نصب تلویزیون vesa
300×400
نظرات
بدون نظر

ویژگی های کلی تلویزیون

مدل کامل
65X85L
سری
8
سال ساخت
2023
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
استفاده خانگی و معمولی/بازی و گیمینگ/تماشای حرفه ای فیلم و سریال

ویژگی های صفحه نمایش تلویزیون

اندازه صفحه نمایش (اینج)
65 اینچ
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
138
نور پس زمینه
Direct Full Array LED
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array LED
عمق رنگ (بیت)
10 (8+FRC)
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
تاریکی موضعی (Local Dimming)
بدون سو سو زدن (Flicker-free)

ویژگی های تصویر تلویزیون

کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
2160×3840
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120 هرتز
پردازشگر تصویر
4K HDR Processor X1
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
سیستم کاهش نویز تصویر
قابلیت HDR
فرمت های HDR
Dolby Vision/ HDR10/ HLG
حالت های تصویر
Cinema/ Custom/ Dolby Vision Bright/ Dolby Vision Dark/ Dolby Vision Vivid/ Game/ Graphics/ Photo/ Standard/ Vivid

ویژگی های صدا تلویزیون

توان خروجی صدا (وات)
20
تعداد کانال های صوتی
2
سیستم های صوتی
Double Bass Reflex/ X-Balanced
تعداد بلندگو
2
نوع بلندگوها
Full Range (Bass Reflex)
ووفر
تکنولوژی صوتی
Dolby Atmos/ Dolby Audio/ DTS Digital Surround
فناوری تقویت صدای دیالوگ
سیستم کاهش نویز صدا
صدای فراگیر و سه بعدی
حالت های صدا
Cinema/ Dialog/ Dolby Audio/ Music/ Sports/ Standard
پردازشگر صدا

ویژگی های گیمینگ تلویزیون

مناسب برای کنسول های بازی
نسل 9
فناوری ALLM
فناوری VRR
فناوری AMD Free Sync
فناوری Nvidia G-Sync
فناوری HGIG
حالت بازی (Game Mode)
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه

امکانات هوشمند تلویزیون

نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
حافظه داخلی (گیگابایت)
32 گیگ
قابلیت نصب برنامه
ریموت کنترل هوشمند
دستیار صوتی
جستجوی صوتی
قابلیت اجرای دستورات صوتی
قابلیت اتصال به موبایل
قابلیت انتقال صدا به موبایل
اتصال کروم کست (Chromecust)
پشتیبانی از Apple Airplay
پشتیبانی از Apple HomeKit
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
پشتیبانی از DLNA
مرورگر وب
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
تله تکست (Teletext)

ویژگی های ارتباطی تلویزیون

ورودی HDMI
تعداد ورودی HDMI
4 عدد/2 عدد HDMI 2.0 و 2 عدد HDMI 2.1
نسخه HDMI
2 عدد 2.0 و 2 عدد 2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
نوع کانال برگشتی صدای HDMI
ARC
ورودی USB
تعداد ورودی USB
2 عدد
نسخه ورودی USB
1 عدد USB 2.0 و 1 عدد USB 3.0
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
خروجی هدفون
ورودی سریال Rs-232
ورودی آنتن RF
تعداد ورودی آنتن RF
1
بلوتوث (Bluetooth)
نسخه بلوتوث Bluetooth
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio)/ AVRCP (AV remote control)/ HID (mouse/keyboard connectivity)/ HOGP (Low Energy device connectivity)/ SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
نسخه شبکه بی سیم Wi-Fi
نسخه 5
پورت LAN
قابلیت Wi-Fi Direct
پشتیبانی از IR Bluster

گیرنده های دیجیتال تلویزیون

گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)

ویژگی های طراحی تلویزیون

زبان طراحی
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
مشکی
رنگ پایه
مشکی
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
دو طرف و خطی
تعداد حالت های قابل تنظیم
1
قابلیت نصب روی دیوار
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
300×400

ویژگی های ابعاد تلویزیون

ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1447x907x336
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1447x832x57
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1576x1015x169

ویژگی های وزن تلویزیون

وزن با پایه (کیلوگرم)
24.7
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
23.6
وزن پایه (کیلوگرم)
1.1
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
33

ویژگی های برق و تغزیه تلویزیون

منبع تغذیه
AC 220-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
خاموش شدن خدکار
حالت استندبای
مصرف برق در حالت استندبای (وات)
0.5

لوازم جانبی تلویزیون

ریموت کنترل
باتری ریموت کنترل
پایه رومیزی
پایه دیواری (براکت)
پیچ اتصال پایه
کابل برق
دفترچه راهنما

سایر ویژگی‌ها

منو فارسی
مشخصات تیونر
نسبت تصویر
16:9
موتور تصویر
4K HDR Processor X1
قابلیت HDR10
قابلیت HLG
ویژگی های اسمارت
Dolby Vision
اقلام همراه
ابعاد پایه نصب تلویزیون vesa
300×400

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم