تلویزیون سونی 65X95L

تلویزیون ال ای دی سونی 65 اینچ 4K مدل X95L 2023

✅ سال عرضه: 2023
✅ کشور سازنده: ژاپن
✅ کشور مونتاژ: مالزی 
✅ کیفیت تصویر: 4K
✅ رفرش ریت: 120 هرتز
✅ سیستم عامل: Android
✅ نوع صفحه نمایش: LED

ادامه مطلبShow less
75,100,000 تومان (بدون مالیات)
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

رنگ
گارانتی ضمانت نامه
محصولات در دسترس با خصوصیات متقاوت 0 قلم
مرجع:
SONY TV X95L 4K 65 Inch
نام تجاری:
دوست داشتن0
اضافه به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
You may also like
توضیحات

معرفی کامل تلویزیون سونی 65X95L

 تلویزیون سونی 65X95L یکی از جدیدترین و آخرین مدل های سونی که سال ساخت 2023 می باشد. این دستگاه به عنوان تلویزیون های پرچم دار سونی شناخته می شود. در اولین بحث باید گفت سونی در این مدل از زبان طراحی One Slate استفاده نموده؛ این طراحی به این معنی بوده که این دستگاه از طراحی مینیمال و باریک برخوردار می باشد. جنس بدنه از پلاستیک فشرده ساخته شده که مقاومت مطلوبی را دارد. پایه فلز ساخته شده است و یک حاشیه فلزی در اطراف صفحه نمایش وجود دارد که مقاومت خوبی دارد. مقداری انعطاف در پنل پشتی وجود دارد، اما این امر رایج است و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. این دستگاه امکانات بسیار بالایی دارد و به همین امر قیمت و نرخ آن نیز بالا است. 

 این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند گیمینگ با کنسول های نسل نهم و همچنین تماشای فیلم و سریال با کیفیت بسیار بالا کاملا مناسب است. همچنین می توان از آن برای استفاده خانگی و معمولی نیز استفاده کرد. صفحه نمایش Mini LED ساخته شده که یک فناوری نمایشگر جدید بوده و انقلابی در نحوه مشاهده و تعامل ما با نمایشگر ها را شکل می دهد. این یک نوع فناوری نور پس زمینه است که از هزاران چراغ LED کوچک برای ارائه نمایش دقیق تر استفاده می کند که منجر به کیفیت تصویر و گستردگی و دقت رنگ بهتر می‌شود. همچنین کنتراست تصاویر در تلویزیون هایی که از تکنولوژی صفحه مینی ال ای دی برخوردارند به طرز قابل توجهی بهتر می باشد. 

این دستگاه دارای پنل VA می باشد که کنتراست بالایی دارد و تصاویر تیره و مشکی را با عمق رنگی بالایی نمایش می دهد. اما پنل های VA از زاویه دید گسترده ای برخوردار نیستند و سونی برای راه حل این مشکل از فناوری X-Wide Angle استفاده نموده از این رو شما حتی در گوشه و کنار تلویزیون شاهد تصاویر با کیفیت و دقت رنگ بالا هستید. فناوری X-Anti Reflection مانع از بازتاب نوری می‌شود که به تلویزیون برخورد می‌کند. بنابراین نمایش تصاویر کامل و‌ بی‌‌نقص خواهد بود. پردازنده Cognitive Processor XR غول دنیای پردازشگرهای جهان است و کارش در تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارتقاء آن‌ها به بهترین حالت ممکن حرف ندارد. امکانات تصویر تلویزیون سونی X95L بسیار بالا می باشد که در ادامه به همه آن ها می پردازیم.

این دستگاه دارای رفرش ریت 120 هرتز و پورت HDMI 2.1 می باشد از این رو شما می توان با آن بازی های حرفه ای را بدون تاخیر انجام دهید. این مدل دارای یک سیستم صوتی 2.2 کاناله بوده که در مجموع صدایی به قدرت 60 وات را تولید و پخش می کند. 2 بلندگوی Mid Rang، 2 بلندگوی Tweeter، 2 بلندگوی Subwoofer در تلویزیون سونی X95L جای داده شده اند. 

سیستم عامل اندروید Android امکانات حرفه‌ای ارائه می‌دهد تا هر آنچه نیاز دارید به راحتی در دسترس داشته باشید. امکان ارتباط صوتی از راه میکروفون داخلی و گشت و گذار در برنامه‌های متعدد همچون YouTube, Netflix از دیگر خدمات ارزنده آن می‌باشد. اتصال به وای فای Wi-Fi تمام این موارد را در دسترستان قرار می‌دهد و امکان ارتباط تصویری یا نصب برنامه را برایتان فراهم می‌نماید. تلویزیون سونی X95L به عنوان یک پرچمدار در سال 2023 از 4 پورت HDMI و 2 پورت USB استفاده کرده است. علاوه بر آن ورودی آنتن RF، پورت شبکه LAN، خروجی هدفون، پورت Optical از راه های ارتباطی متسقیم به شما می روند. بلوتوث 4.2 یک اتصال غیر مستقیم بوده که به واسطه آن می توان انواع دستگاه را بدون نیاز به سیم به تلویزیون متصل کرد. 

معرفی کامل تلویزیون سامسونگ 65X95L

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X95L

همان طور که می دانید کیفیت تصویر یکی از موارد مهم در خرید تلویزیون بوده از این رو در زمان خرید به آن توجه خاصی باید کرد. برند سونی در این زمینه تمام تلاش خود را به کار برده و تصاویر بسیار طبیعی و زنده را در نمایشگر نشان می دهد. از برترین و مدل های پرچم دار به تلویزیون فورکی سونی x95l اشاره نمود که دارای کیفیت تصویر فورکی بوده؛ این کیفیت تصویر از 8 میلیون پیکسل پشتیبانی می کند و نتیجه آن دیدن تصاویر بسیار با کیفیت بوده و به بیننده حس و حال حضور در تصاویر را القا می دهد. 

رزولوشن 

همان‌طور که متوجه شده‌اید Resolution تلویزیون مهم‌ترین معیار برای تشخیص کیفیت تصویر است. البته به‎طور کلی معیارهای دیگری مثل کنتراست، رنگ، سرعت رفرش تصاویر و… هم روی انتخاب نهایی تاثیر گذار هستند. در کیفیت تصویر 4k از رزولوشن 2160×3840 پیکسل پشتیبانی می شود که 2160 پیکسل به صورت عمودی و 3840 پیکسل به صورت افقی در صفحه نمایش جای گرفته اند. حضور این همه پیکسل باعث ایجاد تصاویری با کیفیت بسیار بالا می شود و کاربران از دیدن محتواهیا مورد علاقه خود لذت می برند. 

فناوری  X-Wide Angle

کنتراست در تلویزیون سونی 65X95L

کنتراست تلویزیون به نسبت بین روشنایی روشن ترین سفید و تیرگی تیره ترین سیاهی گفته میشود که تلویزیون پرچم دار سونی مدل X95L از کنتراست بالایی برخوردار بوده و سونی انواع فناوری را برای بخش کنتراست در نظر گرفته است. فناوری نور دهی موضعی یا Local dimming یکی از ویژگی های تلویزیون بوده که نور پس زمینه قسمت هایی از صفحه نمایش را که تیره‌تر هستند کاهش می دهد. این کار باعث شده تا قسمت های تیره صفحه عمیق‌تر و پر رنگ تر نمایش داده شوند. این قابلیت به معنی افزایش کنتراست با افزایش عمق مشکی می باشد. تکنولوژی XR Contrast Booster 20 باعث افزایش 20 درصدی کنتراست می شود. موجب کاهش روشنایی در نقاط مشکی رنگ تصویر می‌شود و عمق رنگ مشکی نیز افزایش پیدا می کند. تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer یک ویژگی است که تلویزیون پرچم دار سونی X95L وجود دارد و برای بالا بردن کنتراست تصاویر استفاده می‌شود. این تکنولوژی با تحلیل تصاویر فرداخته شده و تنظیم کردن سطح های روشنایی و تاریکی در نقاط مختلف تصویر و صحنه ها کنتراست تصاویر را بهبود می‌بخشد. نسبت کنتراست ثابت در این دستگاه 4994:1 و نسبت کنتراست تصویر پویا 202000:1 می باشد. 

روشنایی 

شرکت سونی در این محصول از فناوری Dynamic Backlight Control جهت کنترل نور پس زمینه به صورت خودکار استفاده کرده‌است. این فناوری موجب می‌شود تا روشنایی در فضاهای مختلف به حد خوبی برسد. حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت) در تلویزیون سونی X95L به 1644 نیت رسیده و حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای HDR به 1784 نیت و حداکثر روشنایی هنگام نمایش بازی HDR (نیت) به 1802 نیت رسیده است. 

دقت رنگ 

رنگ ها تاثیر بالایی در تصاویر دارند و هر چه پر رنگ تر باشد دیدن هر نوع محتوایی برایب ما لذت بخش خواهد بود. تلویزیون سونی X95L از عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می کند و طیف رنگی گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. تکنولوژی Triluminos مثل یک جعبه مداد رنگی یا پالت رنگ که رنگ‌ها‌ی فراوانی دارد، با توجه به آفرینش طیف گسترده‌‌ای از سایه‌ها‌ و رنگ‌ها‌، غنای بالا و کیفیت باورنکردنی تصاویر را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین در کنار فناوری Triluminos Pro تلویزیون‌های سونی به لطف تکنولوژی Live Color نیز می‌توانند تصاویری با دامنه گسترده‌ای از رنگ‌ و در نهایت جلوه‌های کاملاً طبیعی، واقعی و زنده آن‌ را به نمایش بگذارند. به واسطه سنسور رنگ و تکنولوژی Ambient Optimisation با توجه به شرایط نوری محیط میزان روشنایی و رنگ های سرد و گرم را تشخیص می دهد و بهترین رنگ و تصویر را برای شما ایجاد می نماید. 

دقت رنگ در تلویزیون سونی 65X95L

رفرش ریت 120 هرتز 

رفرش ریت تلویزیون واحدی برای اندازه‌گیری تعداد تصاویری است که یک نمایشگر می‌تواند در یک ثانیه به تصویر بکشد. رفرش ریت برحسب هرتز یا Hz اندازه‌گیری می‌شود. اگر رفرش ریت تلویزیون شما بالا باشد تعداد فریم های نمایش داده شده در هر ثانیه افزایش می یابد. این به معنی تماشای تصاویری با حرکتی فوق العاده صاف و پرشتاب است که شما را به عمق داستان و رویدادهای فیلم یا بازی می کشاند. همچنین با افزایش رفرش ریت، حرکات سریع و اکشن های پرشتاب در بازی ها با کیفیت بهتری نمایش داده می شوند، شما به طور دقیق تر می توانید عمل کنید و از تجربه بازی لذت ببرید. تلویزیون سونی X95L با رفرش ریت 120 هرتز می تواند در هر ثانیه 120 تصویر مختلف را نشان دهد. فیلم های اکشن، مسابقات ورزشی و بازی ها را که دارای صحنه های سریع هستند با این میزان رفرش ریت شما حتی ریزترین جزئیات را از دست نخواهید داد. سونی به کمک تکنولوژی XR Motion Clarity صحنه های سریع را صاف و روان پخش می کند و از تاری آن ها نیز جلوگیری می کند. 

رفرش ریت 120 هرتز

کاهش انعکاس نور 

یکی از ویژگی های کاربردی در تلویزیون سونی برخورداری از قابلیت ضد انعکاس نور یا X-Anti Reflection بوده؛ این فناوری در محیط هایی که نور زیاد است در کنترل آن به تلویزیون کمک می کند. با این قابلیت انعکاس نور کم تر می شود و نور لامپ را که به نمایشگر می تابد را کم می کند تا تابش زیاد نور باعث کاهش دیده بیننده در هنگام تماشای محتواهای شما نشود. 

کاهش انعکاس نور

پردازشگر Cognitive Processor XR و عملکرد های آن

پردازنده های تصویر همواره اصلی ترین بخش قلب طراحی تلویزیون های سونی بوده و هستند. امسال سونی برای تلویزیون پرچم دار خود یعنی X95L یک پردازشگر اختصاصی Cognitive Processor XR استفاده نموده؛ این پردازنده به واسطه هوش مصنوعی به پردازش تصویر، صدا و عملیات تلویزیون میپردازد و همه آن ها را دقیقا به شکلی که انسان در واقعیت میبیند و یا میشنود پردازش میکند. این مغز متفر بهترین و با کیفیت ترین محتواها را عرضه می نماید. محتواهای کم کیفیت یا بی کیفیت در تلویزیون به کمک تکنولوژی XR 4K Upscaling را ارتقا داده و نزدیک به 4K نمایش می دهد از این رو شما در این دستگاه هیچ تصویر کم کیفیت یا بی کیفیت را مشاهده نمی کنید. قابلیت XR Super Resolution کمک می‌کند وضوح تصویر در این محصول تا حد زیادی بالا رود. به نحوی که بتوانید تصاویر فوق العاده باکیفیتی را این تلویزیون سونی X95L ببینید.

با فناوری XR Clear Imag نویز کاهش می یابد و پخش ویدیوهای آنلاین را بسیار واضح تر و آسان تر می کند. همچنین این قابلیت با استفاده از تقسیم ناحیه و تجزیه و تحلیل فریم پویا نویز را کاهش می دهد و تاری را به حداقل می رساند. با استفاده از قابلیت Dual database processing به وسیله دو واحد دیتابیس انجام می شود. یکی از دیتابیس ها برای حذف نویز و پاکسازی تصویر به کار رفته و دیگری برای ارتقای کیفیت تصاویر و افزایش شفافیت و وضوح آنها استفاده می شود. پردازش تصویر در جدیدترین تلویزیون های سونی، به وسیله دو واحد دیتابیس انجام می شود. هر دو دیتابیس قدرتمند این تلویزیون ها، برای بهبود کیفیت تصاویر و به همراه یکدیگر کار می کنند. 

 تکنولوژی XR Smoothing برای نمایش صاف و یکدست رنگ های گرادینت و جلوگیری از بند بند شدن آنها می باشد. در نهایت آنچه که با XR Smoothing در اختیار خواهید داشت محتواهایی سریع، بدون وقفه و با حرکت روان در نمایشگر هستند. 

پردازشگر Cognitive Processor XR و عملکرد های آن

قابلیت HDR

تلویزیون سونی 65X95L از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا تصاویرو رنگ ها را با روشنایی بالا ببینید و از آن لذت ببرید. در مورد فرمت‌های HDR این دستگاه از HLG، HDR10 Pro و Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند. دالبی ویژن (Dolby Vision IQ) به طور خودکار به تنظیم روشنایی صفحه نمایش بر اساس محیط اطراف و ژانر محتوا می‌پردازد. در محیط‌های با روشنایی بالا، نور صفحه نمایش افزایش می‌یابد تا محتوا به خوبی قابل مشاهده باشد، و همچنین باعث افزایش وضوح رنگ و کنتراست می‌شود. همچنین XR HDR Remaster با پردازش مبتنی بر شیء توسط XR در محتواهای HDR می‌تواند تنظیماتی بهینه را در بخش روشنایی، کنتراست، اشباع و… اعمال سازد تا در نهایت تصاویری با نسبت کنتراست عالی در راستای نمایش عمق بیشتر رنگ‌ها و بافت‌های واقعی هر جزء تصویر را نمایش دهد.

 Dolby Vision IQ

تماشای فیلم و سریال با بهترین کیفیت تصویر 

تلویزیون پرچم دار سونی 65X95L از قابلیت Netflix Calibrated Mode و Bravia Core Calibrated Mode پشتیبانی می کند. به این صورت اگر به تماشای فیلم در Netflix یا BRAVIA CORE به تماشای فیلم و سریال بپردازید ان ها را همان طور که مد نظر کارگردان و تهیه کننده بوده تماشا خواهید کرد و یک کیفیت تصویر عالی و اورجینال به تماشای فیلم و سریال بهترین گزینه است. 

حالت های تصویر 

در تلویزیون سونی X95L انواع حالت تصویر از جمله : Bravia Core Calibrated، Cinema، Custom، Dolby Vision Bright، Dolby Vision Dark، Dolby Vision Vivid، Game، Graphics، IMAX Enhanced، Netflix Calibrated، Photo، Standard و Vivid وجود دارد و شما بسته به محتوای پخش شده یکی از این حالت ها را انتخا می کنید تا بهترین تصویر برای شما پخش شود. 

ویژگی های کیفیت تصویر

✅ کیفیت تصویر: 4K

✅ نوع صفحه نمایش: Mini LED

✅ نوع پنل: VA

صفحه نمایش Mini LED

صفحه نمایش Mini LED نوعی فناوری نور پس زمینه LED است که از هزاران LED ریز برای ارائه نمایش تصاویر به صورت دقیق‌تر و روشن‌تر استفاده می‌کند. این ال‌ ای‌ دی‌ ها بسیار کوچکتر از ال‌ ای‌ دی‌ های سنتی هستند. به صورتی که تا ده‌ها هزار مینی ال‌ ای‌ دی در هر نمایشگر وجود دارد و این علاوه بر افزایش میزان سطح روشنایی به بهبود کنتراست و گستردگی و دقت رنگ تصاویر تلویزیون کمک بسیار زیادی می کند. این دستگاه دارای نور پس زمینه Direct Full Array Mini LED است. تکنولوژی XR Backlight Master Drive مسئول کنترل هزاران مینی ال‌ای‌دی فوق‌العاده متراکم برای دستیابی به کنتراست بی‌نظیر است و قابلیت تولید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را دارد که بیش از یک میلیارد رنگ را بادقت بسیار بالا بازسازی می‌کند.

پنل VA 

پنل نمایشگر کیفیت کلی تصویر، دقت رنگ و زاویه دید تلویزیون شما را تعیین می کند. یکی از مهم ترین مزایای پنل VA نسبت کنتراست بالای ان ها است. این به تفاوت بین تیره ترین سیاه و روشن ترین سفیدی که یک صفحه نمایش می تواند تولید کنند اشاره دارد. نسبت کنتراست بالاتر منجر به رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تر می‌شود که برای تجربه تماشای تلویزیونی همه جانبه ضروری است. پنل های VA می توانند نسبت کنتراست تا 3000:1 یا حتی بالاتر را به دست آورند که به طور قابل توجهی بهتر از نسبت کنتراست 1000:1 که در پنل های IPS یافت می شود. دقت رنگ خوب، نمایش بهتر رنگ سیاه، کاهش تاری حرکت از ویژگی های این پنل می باشد. اما متاسفانه پنل های VA از زاویه دید بالایی برخوردار نیستند به همین دلیل سونی از فناوری X-Wide Angle استفاده نموده تا حتی در گوشه و کنار تلویزیون هم قرار بگیرید باز هم شاهد تصاویر با کیفیت و رنگ های زنده و شاداب باشید. 

صفحه نمایش Mini LED

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون 65 اینچ سونی X95L

از جمله مواردی که در نگاه اول توجه خریدار را به خود جلب می‌نماید، نوع و سبک طراحی محصول است. به صورت کلی محصولات برند سونی از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند و جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران به خود اختصاص داده‌اند. اگر به دنبال خرید نمایشگری زیبا و ظریف برای نصب بر روی دیوار هستید، قطعا این مدل می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. کره‌ها این محصول نسل جدید را به سبک طراحی One Slate وارد بازار نموده‌اند که ظرافت قابل توجهی دارد و تلویزیون پرچم دار سونی 65X95L در دسته تلویزیون های باریک به حساب می آید. 

ضخامت و حاشیه باریک 

باریک بودن تلویزیون ها باعث زیبایی چندین برابر آن ها شده تلویزیون سونی X95L دارای ضخامت بدنه 5.5 سانتی متر بوده و حاشیه 0.8 سانتی متر توسط کارشناسان محاسبه شده است. رنگ مشکی این دستگاه با سایر لوازم خانگی شما هماهنگ بوده و فریم های باریک دور تا دور نمایشگر باعث می شود تا کاربران هنگام تماشای محتوا در تلویزیون فقط و فقط تمرکزشان روی تلویزیون باشد و هیچ حواس پرتی برای آن ها ایجاد نشود. 

جنس بدنه و جنس پایه ها 

تلویزیون Sony X95L پنل پشتی پلاستیک فشرده دارد و به صورت شطرنجی ساخته شده که مقاومت مطلوبی دارد. جنس پایه فلز بوده که مقاومت بالایی دارد. یک حاشیه فلزی در اطراف صفحه نمایش وجود دارد که مقاومت خوبی دارد. مقداری انعطاف در پنل پشتی وجود دارد اما این امر رایج است و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. برای مدیریت کابل های شما تعدادی درپوس وجود دارد که با عبور کابل ها از آن می توانید آن ها را مخفی کنید و نظم و ترتیب را به تلویزیون پرچم دار خود بدهید. 

پایه های دو طرف و حطی 

تلویزیون پرچم دار سونی X95L دارای دو عدد پایه V شکل و به صورت خطی بوده که به گفته سونی آن ها کمی زاویه دار هستند. این پایه ها فلزی بوده و به خوبی وزن تلویزیون را برعهده دارند و با 3 حالت مختلف قرار می گیرند و شما بسته به نیاز خود می توانید آن ها را در 3 حالت مختلف نصب کنید. در حالت اول شما می توانید پایه ها را در دو طرف تلویزیون نصب کنید که به یک میز بزرگ نیاز دارید. در حالت دوم هم می توانید پایه ها را به هم نزدیک کنید تا بتوانید آن ها را روی میز های کوچک نیز قرار دهید. برای کسانی که دوستدارند سندبار خود را در زیر تلویزیون نصب کنند می توانند با افزایش ارتفاع پایه ها اکثر سندبار را در زیر پنل قرار دهید تا جلوی دید شما را نگیرد.

قابلیت اتصال به دیوار 

اگر می خواهید که تلویزیون سونی X95L را به دیوار متصل کنید با جداسازی پایه ها و یک براکت 400×400 L می توانید آن را به دیوار متصل کنید. سونی این تلویزیون را به قابلیت Living Decor مجهز نموده و شما می توانید از آن به عنوان قاب عکس یا اثر هنری نیز استفاده کنید. از این رو به جای صفحه نمایش خاموش یک عکس هنری قرار دهید تا دکوراسیون منزل شما ارتقا پیدا کند و در صورت نصب آن روی دیوار تلویزیون همانند یک تابلو هنری نمایان می شود. 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون 65 اینچ سونی X95L

ویژگی های طراحی

✅ حاشیه دور صفحه: 0.8

✅ ضخامت: 5.5

✅ جنس پنل پشت تلویزیون: پلاستیک

✅ نوع پایه: دو طرف و خطی

✅ اندازه براکت: 300×400

اجرای کنسول های بازی

تلویزیون سونی X95L برای علاقمندان به بازی این امکان را فراهم نموده تا این دستگاه را به یک مرکز تفریح برای شما تبدیل نماید. این مدل برای انجام بازی های حرفه ای طراحی شده و با 2 پورت HDMI 2.1 می توانید تمامی کنسول های نسل جدید و قدیم را به این دستگاه متصل کنید. تصاویر با کیفیت تصویر4K و رفرش ریت 120 هرتز نمایش داده می شوند. نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز باعث می شود تا صحنه های سریع بازی به صورت صاف و روان پخش شود و شما ریزترین جزئیات را از دست ندهید. زمان پاسخگویی 9.1 میلی ثانیه و تاخیر ورودی 10.8 است. متاسفانه این دستگاه فاقد AMD FreeSync بوده که برای دارندگان کار گرافیک AMD خبر خوبی نیست اما به جای آن از تکنولوژی Nvidia G-Sync پشتیبانی می کند و برای کسانی که کامپیوتر یا لپ تاپ با کارت گرافیک انویدیا دارند بسیار مناسب بوده و باعث می شود که تاری و پارگی در صحنه های بازی ایجاد نشود. 

بخش بازی هم به فناوری های مخصوص از جمله Auto HDR Tone Mapping مجهز شده؛ این فناوری برای اعمال تصاویر HDR روی بازی می باشد. به این صورت که شما با نصب کنسول بازی PS5 تنظیمات HDR را روی بازی فعال و بهینه سازی می کند. حتی در سایه های تیره و هایلایت های روشن تمام جزئیات را ظرفیت و رنگ ها را به صورت واقعی خواهید دید. قابلیت Auto Genre Picture Mode هم بدون دخالت شما و به‌طور خودکار با نصب PS5 به حالت بازی تبدیل می‌شود تا تأخیر را به حداقل برساند و پاسخگویی را به حداکثر برساند. هنگام تماشای فیلم برای صحنه‌های گویاتر، به حالت استاندارد یعنی حالت فیلم برمی‌گردد. 

قابلیت Game Menu یکی از ویژگی های جدید در تلویزیون های جدید سونی بوده این قابلیت یک منو برای دسترسی تنظیمات در هنگام بازی کردن است. اگر می خواهید در هنگام بازی کردن و بدون توقف به تنظیمات بازی دسترسی داشته باشید Game Menu به کمک شما آماده است. قابلیت Black equalizer نقاطی که قرار است تاریک باشند را بررسی می‌کند و جلوی تاریکی بیش از حد آن‌ها و مخفی شدن جزئیات را می‌گیرد و جزئیات نقاط تاریک را نمایان می‌کند. 

یک قابلیت مخصوص گیمینگ دیگر به نام  قابلیت Crosshair برای این منوی کاربردی و هیجان انگیز در نظر گرفته‌شده که در بازی‌های سبک شوتر اول شخص کاربرد دارد. با این قایلبت یک نشانگر اختصاصی برای کاربران فعال می شود که آن ها را به یک تیرانداز حرفه ای تبدیل می کند و اجازه می دهد از تمام پتانسیل گیمینگ خود استفاده کنند. شما قادر خواهید بود رنگ و شکل این نشانه دقیق یا Crosshair را توسط قابلیت Crosshair setting به سلیقه خودتان تنظیم کنید.

با قابلیت تنظیم اندازه صفحه نمایش Screen Size در گیم منو جدید سونی 65X95L در واقع می توانید ابعاد صفحه نمایش خود را در هنگام بازی تغییر دهید. ابعاد صفحه نمایش مظابق با سلیقه و خواسته شما تغییر خواهد کرد و تجربه تی نظیری از بازی را در اختیار شما خواهد گذاشت. با تجزیه و تحلیل حرکت در چندین فریم قابلیت Motion Blur Reduction تضمین می‌کند که بازی های ورزشی و اکشن با حرکت سریع، روان، روشن و شفاف می‌مانند و تاری در آن ها دیده نخواهد شد.

از قابلیت های دیگر گیمینگ به فناوری ALLM باید اشاره کرد که در صورت نصب هر نوع کنسول سریعا به منو و حالت بازی می رود و تاخیر ورودی را به حداقل می رساند. در کنار آن قابلیت VRR وجود دارد که با توجه به هر صحنه میزان رفرش ریت را بین 60 تا 120 هرتز تنظیم می کند. علاوه بر آن این ویژگی باعث می شود سرعت به روز رسانی تصویر بیشتر شود و عملا از چند تکه شدن یا همان پاره شدن تصاویر جلوگیری می کند.

اجرای کنسول های بازی

ویژگی های گیمینگ

✅ نرخ نوسازی: 120 هرتز 

✅ تأخیر در ورودی: 10.8

✅ HDMI در نسخه: 2.1

امکانات هوشمند 

سونی در بخش اسمارت نیز عالی عمل کرده است و تا آنجا که ممکن است از وجود فناوری‌های پیشرفته و کاربردی و کاملا هوشمند در ساخت محصولاتش استفاده نموده است که موجب می‌شوند تا هم تلویزیون و هم دستگاه‌های هوشمند منزل خود را به راحتی کنترل کنید. تلویزیون سونی X95L مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته را به خود اختصاص داده است که در ادامه به همه آن ها می پردازیم. 

سیستم عامل Andriod

مدل X95L یکی از بهترین و معروف ترین سیستم عامل ها بهره می برد. سیستم عامل اندروید حتی در موبایل های هوشمند نیز بسیار پرطرفدار و محبوب است و در اکثر تلویزیون های هوشمند سونی نیز فراهم شده است. پلتفرم Android از معروف ترین و شناخته شده ترین نرم افزار های موجود است که نسبت به دیگر نرم افزار های موجود، کاربرد های بهتر و بیشتری دارد و در دستگاه های هوشمند به کار می رود. رابط کاربری Google TV بیش از 700000 فیلم و سریال تلویزیونی را از سرتاسر سرویس‌های پخش خود مرور کنید همه در یک مکان و بر اساس موضوعات و ژانرهای مورد علاقه شما سازمان‌دهی شده‌اند. رابط کاربری Google TV با مرتب کردن برنامه های تلویزیون همه آنها را در یک جا قرار میدهد تا دسترسی به آنها به آسان ترین شکل صورت گیرد. 

همچنین می توانید با استفاده از Kids Profile یک حساب کاربری برای فرزاندان خود ایجاد کنید و تماشای محتوا را برای آنها محدود کنید.این دستگاه دارای حافظه داخلی 32 گیگ بوده که نصف آن به برنامه های داخل دستگاه اختصاص داده شده و با نصف دیگر می توانید هر نوع برنامه را به دلخواه خود روی تلویزیون دانلود و نصب نمایید. جهت دانلود و نصب هر نوع برنامه ای به فروشگاه Google Play Store مراجعه کنید. قابلیت اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی X95L وجود دارد شما از طریق پورت LAN و WiFi می توانید به اینترنت متصل شوید و در مرورگر وب به جستجو محتواهای مورد علاقه خود بپردازید. با استفاده از اینترنت اشیاء IoT امکان کنترل و مدیریت لوازم خانگی شما از راه دور و از طریق گوشی نیز ممکن شده است. 

سیستم عامل Android

قابلیت اجرا دستورات صوتی 

 این تلویزیون از فرمان صوتی و دستیار صوتی Google Assistant پشتیبانی میکند. شما می توانید با فشردن دکمه مخصوص روی ریموت کنترل با صدای خود به تنظیمات تلویزیون بپردازید. همچنین میتوانید با استفاده از قابلیت Hands-free Voice Search بدون در دست داشتن ریموت کنترل نیز فرمان صوتی را اجرا کنید چون خود تلویزیون 2023 سونی X95L دارای میکروفون داخلی است.

 دستیار صوتی گوگل تغییرکانال، تنظیم صدا و اجرای برنامه ها را در اختیار شما قرار می دهد. این دستیار صوتی بسیاری از دستورات را به کمک هوش مصنوعی گوگل متوجه می شود و نسبت به دستیار های صوتی دیگر امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. شما میتوانید با فرمان صوتی و با گفتن نام برنامه مورد علاقه خود در کوتاه ترین زمان ممکن محتوای مورد علاقه خود را پیدا کرده و به تماشای آن بپردازید. با دستیار صوتی الکسا هم می توانید تلویزیون خود را روشن کنید، کانال را تغییر دهید، صدا را کنترل کنید و بسیاری از موارد دیگر. جستجو صوتی یک قابلیت هوشمند دیگر بوده که شما دیگر نیازی به تایپ کردن نخواهید داشت تنها با صدا خود می توانید به جستجو محتواهای خود بپردازید.

قابلیت اجرا دستورات صوتی

ریموت کنترل هوشمند 

ریموت کنترل تلویزیون 2023 سونی X95L بسیار خوش دست و هوشمند طراحی شده است. همچنین در آن دکمه ها و قابلیت های اضافی حذف شده که نمایی شیکی را به ریموت داده است. میکروفون داخلی در ریموت و دکمه آن به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از قابلیت هایی نظیر دستیار های صوتی و جستجو صوتی استفاده کنید. البته ناگفته نماند خود تلویزیون هم دارای ریموت کنترل بوده کافی است که نزدیک تلویزیون شوید و عبارت Ok Google را نام ببرید. اپیلیکیشن های مهم مانند: یوتیوب، دیزنی، نتفلیکس، براویا روی ریموت قرار دارند تا سریعا به آن ها دسترسی داشته باشید و می توانید به هزاران فیلم و سریال روز دینا دسترسی داشته باشید. 

ریموت کنترل هوشمند

انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون 

شرکت سونی برای اینکه موبایل های هوشمند خود را به تلویزیون X95L نصب کنید یک قابلیت Chromecast Built-in را در تلویزیون قرار داده و شما به وسیله آن دیگر نیازی به خرید کروم کست جداگانه ندارید. با این قابلیت موبایل هوشمند خود را اعم از اندروید و آیفون به تلویزیون متصل کنید. برای استفاده از کروم کست داخلی تلویزیون می بایست برنامه Google Home را بر روی موبایل خود نصب کرده و از طریق آن به این تلویزیون متصل شوید. 

انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون

دوربین BRAVIA CAM 

تلویزیون سونی 2023 مدل X95L دارای دوربین BRAVIA CAM بوده که باید به صورت جداگانه خریداری شود و سپس از طریق پورت USB آن را به تلویزیون نصب کنید تا امکاناتی جذاب در اختیار شما قرار داده شود. این دوربیین دارای ژست حرکتی می باشد یعنی موقعیت شما و محل نشستن شما را تشخیص می دهد و سپس به تنظیم صدا و تصویر در تلویزیون می پردازد. همچنین شما با استفاده از این دوربین و ژست های حرکتی میتوانید تلویزیون را خاموش و روشن کنید، به تنظیم صدا بپردازید و یا شبکه مورد نظر خود را جستجو کنید. این دوربین امکانات سرگرم کننده مختلفی مانند تماس تصویری را نیز در دسترس شما قرار می دهد تا در صفحه نمایش بزرگ به تماس تصویری با خانواده و همکاران خود بپردازید و حتی در جلسات کاری نیز شرکت نمایید. 

دوربین BRAVIA CAM

ویژگی های تلویزیون

✅ سیستم عامل: Android

✅ حافظه داخلی: 32 گیگ

✅ نسخه WiFi: نسخه 5

✅ نسخه بلوتوث: 4.2

پورت و روش های اتصال 

پورت‌های ارتباطی این نمایشگر به عنوان یک پرچم دار و بالارده از تنوع خوبی برخوردار هستند و در ترکیب آن‌ها چهار پورت HDMI نسخه 2.0 و 2.1 قرار دارد که نسخه 2.1 برای گیمینگ های حرفه ای بسیار مهم بوده و باید کنسول های بازی خود را به آن متصل کنید. 2 پورت USB برای دوربین های دیجیتالی، فلش مموری و هارد دیسک طراحی شده است. ورودی کامپوزیت، پورت Optical، خروجی هدفون، ورودی آنتن RF در بین آن ها نیز به چشم می خورد و اتصالات مهم و مستقیم این محصول به شمار می روند. 

امکان اتصال به بلوتوت برای اتصال به گوشی، لپ تاپ و ساندبار از مواردی است که بسیار به کارتان می‌آید. همچنین اتصال به وای فای برای قسمت‌های هوشمند نمایشگر به شدت کاربردی بوده و این دو از اتصالات غیر مستقیم تلویزیون سونی X95L به شمار می روند. این محصول دارای گیرنده دیجیتال DVB-T2 بوده که فقط کانال های داخلی را دریافت و پخش می کند و شما برای دریافت کانال های خارجی باید یک دستگاه را به صورت جداگانه خریداری نماییدو متاسفانه گیرنده داخلی از قابلیت ضبط فیلم برخوردار نیست. 

کیفیت و قدرت صدا 

یک سیستم صوتی 2.2 کاناله با توان صوتی 60 وات در این دستگاه قرار دارد. 2 عدد بلندگو میدرنج، 2 عدد توییتر و 2 عدد ساب وفر در تلویزیون قرار گرفته اند. میدرنج و ساب وفر در پشت صفحه نمایش قرار دارند و صدا را به سمت جلو پخش کرده اما بلندگوهای توییتر صدا را به سمت طرفین تلویزیون پخش می کند. نوع این سیستم صوتی +Acoustic Multi-Audio به همراه FRAME Tweeter بوده که صدا اکوستیک، زنده و واقعی را به گوش کاربران می رساند. این فناوری صدا را درست در جایی که در تصویر اتفاق می افتد پخش می کند. همچنین کل صفحه نمایش تبدیل به بلندگو می شود و صدا را از طریق صفحه نمایش پخش می کند. با این نوع سیستم صوتی لذت تماشای تلویزیون چندین برابر می شود.

این دستگاه دارای یک پورت ورودی S-Center Speaker و قابلیت Acoustic Center Sync بوده در واقع با اتصال ساندبار به تلویزیون و پخش محتوا، تلویزیون به عنوان بلندگوی وسط عمل کرده و باعث میشود تجربه ای بی نظیر از پخش صدای واضح و شفاف را از دیالوگ ها و مکالمات به دست آورید. این دستگاه دارای فرستنده بی سیم سونی مدل WLA-NS7 بوده از این رو شما بدون نیاز به سیم می توانید انواع هدفون، هندزفری سازگار با سونی را به این تلویزیون متصل کنید و صدایی فراگیر و 360 درجه را بشنوید. این قابلیت در هنگام شب بسیار کاربردی بوده و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر افراد خانواده می توانید به صدا تلویزیون گوش دهید. 

اگر قصد وصل کردن سندبار یا هر نوع سیستم صوتی دیگر را به تلویزیون سونی X95L را دارید از طریق پورت HDMI Earc می توانید صدای دالبی اتموس، دالبی دیجیتال، DTS و برخی دیگر از فرمت های سازگار را منتقل کنید تا صدا 3 بعدی و واقعی هم از تلویزیون هم از سیستم های صوتی به گوش شما برسد. حالت های صدا این دستگاه عبارتند از: Cinema، Dialog، Dolby Audio، Music، Sports، Standard شما با توجه به نوع حتوا پخش شده می توانید یکی از این حالت ها را انتخاب کنید. تکنولوژی Acoustic Auto Calibration که به نوعی فناوری هوشمند کالیبره کردن خودکار هم هست نقش موثری در بهبود کیفیت صدا دارد. این فناوری وجود اشیاء را در مسیر صدا تشخیص میدهد. خب وجود اشیاء مختلف میتواند در کیفیت صدا اختلال ایجاد کند. این فناوری صدا را با توجه به شرایط محیط و موقعیت بیننده تنظیم می نماید. 

پخش صدا 3 بعدی و مجازی

برای آنکه صدا 3 بعدی، فضایی و مجازی و فراگیر پخش شود سونی از فناوری هایی نظیر Surround، Dolby Atmos و DTS Digital Surround بهره گرفته است. قابلیت Dolby Atmos در کنار فناوری 3D Surround Upscaling صدای سه بعدی و فراگیر را به گوش میرساند. این تلویزیون به جدید ترین فرمت صوتی یعنی Dolby Atmos مجهز شده است و هیجان تماشای فیلم و بازی را برای شما دوچندان میکند. فناوری دالبی اتموس صدای سینمایی و فراگیر را در اختیار شما قرار میدهد و حس میکنید دقیقا در وسط جریان فیلم یا بازی قرار گرفته اید. در واقع این تکنولوژی صداها را به صورت چند کاناله و مجازی پخش میکند.

تکنولوژی Dolby Atmos در کنار فناوری 3D Surround Upscaling صدا را به صورت سه بعدی پخش میکند. این دو فناوری علاوه بر جهت صدای چپ و راست، صدا را از بالای سر شما نیز پخش میکنند و همانطور که در تصویر میبینید صداها شما را احاطه کرده و در وسط جریان فیلم و بازی قرار میگیرید. تکنولوژی 3D Surround Upscaling صداها را در کانال های مجازی مختلف پخش میکند و باعث میشود تا شما صدای سه بعدی و 360 درجه را تجربه کنید. این دو فناوری در کنار هم یک محیط سینمایی برای شما ایجاد می کنند. 

پخش صدا 3 بعدی و مجازی

تقویت صدا دیالوگ ها 

شرکت سونی برای انکه واضح تر صدا دیالوگ و مکالمات را بشنوید قابلیت Voice Zoom2 را در تلویزیون قرار داده است. این فناوری باعث شده بدون افزایش صدا، گفتگوهای تلویزیون را واضح‌تر بشنوید. حتی اگر شنیدن گفتار سخت باشد، Voice Zoom 2 نوع صدا را تشخیص می‌دهد، آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و وضوح آن را افزایش می‌دهد.

تقویت صدا دیالوگ ها

مجموع عملکرد ها

تلویزیون سونی X95L در گروه تولیدات سری 9 سونی در سال ساخت 2023 است که در رقابت با مدل های بالارده برندهای دیگر همچون ال جی و سامسونگ تولید شده است. این دستگاه به عنوان تلویزیون های پرچم دار سونی شناخته می شود. این مدل ساخت کشور ژاپن و مونتاژ مالزی می باشد که می توان برای استفاده خانگی و معمولی، تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای همچنین گیمینگ به صورت حرفه ای استفاده نمود. 

کیفیت تصویر فورکی 4K می باشد و دارای رزولوشن 2160×3840 پیکسل بوده و تصاویر بسیار طبیعی و زنده را در نمایشگر ایجاد می کند. صفحه نمایش Mini LED بوده که هزاران ال ای دی کوچک در صفحه نمایش جای گرفته اند که علاوه بر افزایش میزان سطح روشنایی به بهبود کنتراست و گستردگی و دقت رنگ تصاویر تلویزیون کمک بسیار زیادی می کند.

این دستگاه دارای قدرت خروجی صدا 60 وات بوده و خود تلویزیون دارای 2.2 کانال می باشد. 2 عدد بلندگو میدرنج، 2 عدد توییتر، 2 عدد ساب وفر در این دستگاه قرار دارند. رابط کاربری تلویزیون بالارده سونی همانند مدل های دیگر سیستم عامل اندروید 10 می باشد که قابلیت های زیادی را در یک صفحه برای شما جای داده است. قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث 4.2 از امکانات مهم این دستگاه به شمار می روند. 

فروشگاه اینترنتی اصلی کالا یکی از عرضه کنندگان این محصول در ایران بوده؛ جهت خرید تلویزیون سونی X95L و استعلام لیست قیمت تلویزیون سونی به شماره های درج شده در سایت تماس حاص فرمایید. فروشگاه ایتترنتی اصلی کالا تمامی محصولات خود را با 18 ماه گارانتی معتبر و پرداخت درب منزل عرضه می نماید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
SONY TV X95L 4K 65 Inch

مشخصات

مدل کامل
65x95l
سری
سری 9
سال ساخت
2023 میلادی
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
مخصوص بازی و کارهای گرافیکی
اندازه صفحه نمایش (اینج)
65
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
164
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array Mini LED
عمق رنگ (بیت)
10 (8+FRC)
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
1644
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای HDR (نیت)
1784
تاریکی موضعی (Local Dimming)
دارد
کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
3840x2160
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120
پردازشگر تصویر
Cognitive Processor XR
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
دارد
سیستم کاهش نویز تصویر
دارد
قابلیت HDR
دارد
فرمت های HDR
+HDR10
حالت های تصویر
Bravia Core /Calibrated Cinema Custom Dolby Vision Bright Dolby Vision Dark /Dolby Vision /Vivid/ Game/ Graphics/ IMAX Enhanced /Netflix /Calibrated Photo/ Standard /Vivid
توان خروجی صدا (وات)
10
تعداد کانال های صوتی
2
سیستم های صوتی
+Acoustic Multi-Audio
نوع بلندگوها
Down Firing
ووفر
ندارد
تکنولوژی صوتی
Dolby AC4
فناوری تقویت صدای دیالوگ
دارد
سیستم کاهش نویز صدا
دارد
صدای فراگیر و سه بعدی
ندارد
حالت های صدا
Cinema
پردازشگر صدا
دارد
مناسب برای کنسول های بازی
نسل نهم به بالا
فناوری ALLM
دارد
فناوری VRR
دارد
فناوری AMD Free Sync
دارد
فناوری Nvidia G-Sync
دارد
فناوری HGIG
دارد
حالت بازی (Game Mode)
دارد
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
9.1
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه
10.8
نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
2023
حافظه داخلی (گیگابایت)
32
قابلیت نصب برنامه
دارد
دستیار صوتی
دارد
جستجوی صوتی
دارد
قابلیت اجرای دستورات صوتی
دارد
قابلیت اتصال به موبایل
دارد
قابلیت انتقال صدا به موبایل
دارد
پشتیبانی از Apple Airplay
دارد
پشتیبانی از Apple HomeKit
دارد
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
دارد
پشتیبانی از DLNA
دارد
مرورگر وب
دارد
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
دارد
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
دارد
تله تکست (Teletext)
دارد
تعداد ورودی HDMI
4
نسخه HDMI
2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
دارد
تعداد ورودی USB
2
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
ندارد
تعداد ورودی کامپوننت Component
ندارد
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
دارد
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
ندارد
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
دارد
خروجی هدفون
دارد
ورودی آنتن RF
دارد
تعداد ورودی آنتن RF
2
نسخه بلوتوث Bluetooth
4.2
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio) /AVRCP (AV remote control) /HID (mouse/keyboard connectivity) HOGP (Low Energy device connectivity)/ SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
دارد
پورت LAN
دارد
قابلیت Wi-Fi Direct
دارد
پشتیبانی از IR Bluster
ندارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
ندارد
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
دارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
ندارد
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
دارد
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)
دارد
زبان طراحی
One Slate
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
مشکی
رنگ پایه
مشکی
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
فلزی
تعداد حالت های قابل تنظیم
3
قابلیت نصب روی دیوار
دارد
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
400x300
ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1443x846x341
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1443x835x62
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1576x983x202
وزن با پایه (کیلوگرم)
33.7
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
32.2
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
43
منبع تغذیه
AC 100-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
دارد
خاموش شدن خدکار
دارد
منو فارسی
دارد
نظرات
بدون نظر

ویژگی های کلی تلویزیون

مدل کامل
65x95l
سری
سری 9
سال ساخت
2023 میلادی
شرکت سازنده
سونی
کشور سازنده
ژاپن
کشور مونتاژ کننده
مالزی
مناسب برای پخش
مخصوص بازی و کارهای گرافیکی

ویژگی های صفحه نمایش تلویزیون

اندازه صفحه نمایش (اینج)
65
نوع صفحه نمایش
LED
نوع پنل
VA
طراحی صفحه نمایش
تخت
سطح صفحه نمایش
نیمه براق
قطر صفحه نمایش (cm)
164
نوع نور پس زمینه
Direct Full Array Mini LED
عمق رنگ (بیت)
10 (8+FRC)
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای SDR (نیت)
1644
حداکثر روشنایی هنگام نمایش محتوای HDR (نیت)
1784
تاریکی موضعی (Local Dimming)

ویژگی های تصویر تلویزیون

کیفیت تصویر
4K
رزولوشن تصویر (پیکسل)
3840x2160
حداکثر رفریش ریت تصویر (هرتز)
120
پردازشگر تصویر
Cognitive Processor XR
فناوری ارتقا کیفیت تصویر
سیستم کاهش نویز تصویر
قابلیت HDR
فرمت های HDR
+HDR10
حالت های تصویر
Bravia Core /Calibrated Cinema Custom Dolby Vision Bright Dolby Vision Dark /Dolby Vision /Vivid/ Game/ Graphics/ IMAX Enhanced /Netflix /Calibrated Photo/ Standard /Vivid

ویژگی های صدا تلویزیون

توان خروجی صدا (وات)
10
تعداد کانال های صوتی
2
سیستم های صوتی
+Acoustic Multi-Audio
نوع بلندگوها
Down Firing
ووفر
تکنولوژی صوتی
Dolby AC4
فناوری تقویت صدای دیالوگ
سیستم کاهش نویز صدا
صدای فراگیر و سه بعدی
حالت های صدا
Cinema
پردازشگر صدا

ویژگی های گیمینگ تلویزیون

مناسب برای کنسول های بازی
نسل نهم به بالا
فناوری ALLM
فناوری VRR
فناوری AMD Free Sync
فناوری Nvidia G-Sync
فناوری HGIG
حالت بازی (Game Mode)
زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)
9.1
تاخیر در ورودی (Input Lug) - میلی ثانیه
10.8

امکانات هوشمند تلویزیون

نوع سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
2023
حافظه داخلی (گیگابایت)
32
قابلیت نصب برنامه
دستیار صوتی
جستجوی صوتی
قابلیت اجرای دستورات صوتی
قابلیت اتصال به موبایل
قابلیت انتقال صدا به موبایل
پشتیبانی از Apple Airplay
پشتیبانی از Apple HomeKit
پشتیبانی از اینترنت برای کنترل اشیاء (IOT)
پشتیبانی از DLNA
مرورگر وب
راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)
قابلیت ضبط برنامه (PVR)
تله تکست (Teletext)

ویژگی های ارتباطی تلویزیون

تعداد ورودی HDMI
4
نسخه HDMI
2.1
کانال برگشتی صدای HDMI
تعداد ورودی USB
2
ورودی ویدیو کامپوننت (Y/PB/PR Component in)
تعداد ورودی کامپوننت Component
ورودی ویدیو کامپوزیت (AV Composite in)
تعداد ورودی کامپوزیت Composite
1
اسلات C1
خروجی صوتی دیجیتال (Optical)
خروجی هدفون
ورودی آنتن RF
تعداد ورودی آنتن RF
2
نسخه بلوتوث Bluetooth
4.2
پشتیبانی از پروفایل بلوتوث
A2DP (stereo audio) /AVRCP (AV remote control) /HID (mouse/keyboard connectivity) HOGP (Low Energy device connectivity)/ SPP (Serial Port Profile)
شبکه بی سیم (Wi-Fi)
پورت LAN
قابلیت Wi-Fi Direct
پشتیبانی از IR Bluster

گیرنده های دیجیتال تلویزیون

گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)
گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)
گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)

ویژگی های طراحی تلویزیون

زبان طراحی
One Slate
رنگ بدنه
مشکی
رنگ قاب صفحه نمایش
مشکی
رنگ پایه
مشکی
شکل پایه
دو طرف و خطی
نوع پایه
فلزی
تعداد حالت های قابل تنظیم
3
قابلیت نصب روی دیوار
اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلی متر)
400x300

ویژگی های ابعاد تلویزیون

ابعاد با پایه (سانتیمتر)
1443x846x341
ابعاد بدون پایه (سانتیمتر)
1443x835x62
ابعاد بسته بندی (سانتیمتر)
1576x983x202

ویژگی های وزن تلویزیون

وزن با پایه (کیلوگرم)
33.7
وزن بدون پایه (کیلوگرم)
32.2
وزن بسته بندی (کیلوگرم)
43

ویژگی های برق و تغزیه تلویزیون

منبع تغذیه
AC 100-240V, 50/60Hz
حسگر اکو (ECO)
خاموش شدن خدکار

سایر ویژگی‌ها

منو فارسی

فهرست

کد QR

تنظیمات

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم